צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  הכנה ללידה שנייהצפי 12:51 05/03/2008
סיון שלום

אני לקראת לידה שנייה. במהלך ההריון הקודם התאמנתי בשיטת פאולה, וגם עשיתי עיסוי פרינאום שהוכיח את עצמו, ילדתי ללא חתך/ קרעים וכו'.
כעת אני בשבוע 32 הריון שני, ויש לי מס' שאלות:

1. לפעמים כשאני מתעטשת או משתעלת - אני מרגישה שיש בריחת שתן קלה (כמה טיפות). תופעה זו לא זכורה לי מההריון הקודם. האם זה מעיד על החולשה של רצפת האגן?

2. במידה ויש זיהום בדרכי השתן- האם ניתן לעשות עיסוי פרנאום, או שצריך לחכות שהזיהום יעבור?

3. אם בלידה הקודמת ילדתי בלי חתך - האם אני יכולה להסתמך שוב רק על העיסוי, או שמומלץ שימוש באפי נו (אני קצת נרתעת מהמכשיר....). ובאופן כללי - מה עוד ניתן לעשות בשלב בו אני נמצאת כדי לשמור על רצפת האגן ולמנוע את החתך בלידה.


סליחה על ריבוי השאלות,
ותודה מראש!
צפי
   תשובות לצפיסיון נבות, פיזיותרפיסטית 17:22 08/03/2008
שלום צפי,

ברשותך, אני עונה לפי "סעיפים" בהתאם לשאלותיך...
1. בריחת שתן בזמן שיעול או עיטוש מעידה על חולשה של רצפת האגן. - אמנם בהריון נגרמת החלשה ברצפת האגן מסיבות פיזיולוגיות ומיכאניות, אך אין סיבה להגיע עד דליפת שתן - כדאי לעבוד על חיזוק, כדי לכל הפחות להגיע במצב שרירי טוב יותר ללידה. ולפחות לכווץ את רצפת האגן כיווץ מקדים לפני כל מאמץ לרבות עיטוש ושיעול.

2. לא הייתי מתעסקת עם עיסוי ו\או אפינו בזמן שיש זיהום. טפלי בזיהום ואז עיבדי.

3. אמנם הסיכוי שיחתכו אותך בלידה נוכחית קטן יותר אם ילדת את לידתך הראשונה ללא חתך, אך סיכוי תמיד יש, ושימוש בעיסוי או באפינו בכל מקרה אינו מהווה "תעודת אחריות נגד חיתוך", כך שבעניין הזה - פעלי לפי הרגשתך ומה שמתאים לך.

מה לעשות בשלב זה? לטעמי, התייעצות עם פיזיותרפיסטית של רצפת האגן היא תמיד עצה טובה בעיני, כי אין תחליף לבדיקה קלינית ולהמלצות מדויקות שבאות בעקבותיה - דווקא משום שאת כבר סובלת מתסמינים ברצפת האגן.

המשך הריון "שקט" ולידה קלה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physio.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו