צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול משפחתי
מנהל/ת הפורום: עו"ס MSW זהר טל לינדר
  adhd כפול 2gina 09:55 27/12/2008
הי זוהר,
יש לי שני ילדים מקסימים מקסימים עם בעיית קשב וריכוז והיפראקטיביות. כן אצל שניהם ה- H נמצא.
יש ימים שאני מרגישה שאני מסוגלת למרוט לעצמי את השערות מרוב שיגעון. ואני מתלבטת אם לתת להם ריטלין בימי שבת ובימי חופש. גם מהמחשבה מה עלול להיות המסר.
אתה לא שולט בהתנהגותך- קח ריטלין
לא נראה לי שאתה מצליח לשלוט בעצמך- קח ריטלין
לא יכולה יותר- קח ריטלין
זה אולי קצת מוקצן כי בוודאי זה לא מוצג כך בפניהם אך ילדים מבינים ומרגישים כל דבר ואני תוהה מה זה עושה להם כאשר יש פעמים (לא רבות) שאני מחליטה כן לתת ריטלין בשבת או חופש רגע לפני שהאווירה בבית הופכת לבלתי נסבלת.
וזה עוזר.
מה דעתך?
   הי מקסימה !זהר טל לינדר 10:32 27/12/2008
שמחה על הצטרפותך לדיון. לשאלתך, הייתי מבררת עם הנוירולוג/ית של הילדים מה ההמלצה הרפואית שלו/ה לגבי ילדייך הספציפיים, שכן ישנם מיקרים בהם הרטאלין ניתן באופן עיקבי גם בשבתות וחגים. המסר כמו שהצגת אותו: אני עוד רגע משתגעת - קח רטאלין, או אתה לא שולט בעצמך - קח רטאלין, הוא אכן מסר קשה, אך אם הרטאלין ניתן כשיגרה כל הזמן, והילדים באופן מתמשך חווים פחות תסכול, תחושה של "על סף פיצוץ" עם עצמם או מולך, ואם האוירה בבית ואיתך תהיה כתוצאה מהעיקביות הרבה יותר טובה, כי אז לדעתי הרווחתם כולכם. גם מבחינת החוויה לטווח קצר, וגם מבחינת הדימוי העצמי שלהם לטווח ארוך.
עומדת לרשותך להתלבטויות נוספות,
חיבוקים !
   כמובן שעזרת ליgina 09:14 28/12/2008
הי זוהר,
כרגיל את עוזרת לי מאוד וממקדת אותי בהתייחסות בריאה וטובה.
אני חושבת שלתת באופן קבוע באמת עדיף. הנוירולוג אמר לי שאין כל בעיה עם זה. אני פשוט רציתי להימנע.
תודה
ג'ינה
   מניעה כשאפשר...זהר טל לינדר 12:16 28/12/2008
הורים רבים מתייחסים לרטאלין כאל תרופה (פתרון) זמנית - הרבה פעמים מתוך דימוי מוטעה ושלילי שיש לתרופה זו בקרב דעת הקהל. ולא כך הוא. רטאלין הינה תרופה המווסתת חוסרים אמיתיים וחיוניים לתפקודי המוח של הילד, מתבגר ומבוגר. כמו בסכרת, לצורך העניין, שהינה מחלה בעלת נראות יותר גדולה והשפעות בריאותיות לטווח קצר וארוך, הורים יתנו על בסיס קבוע אינסולין על מנת לייצב את מצבו של הילד, כך גם עם בעיות קשב וריכוז, (מה גם שמתלווה להן הקושי ההתנהגותי, כפי שדיווחת, של פתיל קצר, סף תסכול נמוך וקושי חברתי ואישי מתמשכים), הרי שנטילת רטאלין באופן קבוע על אותו המשקל כמו עם סכרת ומחלות שונות, תווסת את ההתנהגות ואת הכישורים החברתיים והלימודיים. כך יחסכו לילד בעיות של קשיי למידה ובעיות חברתיות ושל דימוי עצמי לטווח הקצר והארוך.
אלו לא מותרות, זו תרופה הכרחית ל-" Well being" שלהם ולתחושתם בעולם הזה. מה גם שמגיע לך לגדלם בשפיות ובנינוחות. הלא כן ?
חיבוקים.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו