צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול משפחתי
מנהל/ת הפורום: עו"ס MSW זהר טל לינדר
  קצת מתביישת אבל בכל זאת מודהאסנת 15:31 08/05/2010
שונאת את סופי השבוע, השבתות ביחד עם הילדים, שני בנים ובת מטריפות אותי, אני סובלת כמעט מכל רגע ומתה שכבר יגיע יום ראשון ואחזור לעבודה שלי, המאוד לחוצה ותובענית אבל גם המאוד מספקת.
מסתובבת כל הזמן עם תחושה שאני אמא לא טובה, רואה משפחות מטיילות יחד עם חיוכים נסוכים על פניהם של ההורים, למה אצלנו זה לא כך ?
   הי אסנתזהר טל לינדר 18:36 11/05/2010
קודם כל שמחה על פנייתך וכל הכבוד על הכנות.
לאורך שנות עבודתי המקצועית אני מתרשמת כי כמעט כל ההורים חווים את מגוון המצבים שבהורות כמו כולם, אלא שלא כולם מעזים לומר בקול רם את שאת מעזה ואומרת. אכן חווית ההורות לא תמיד קלה פשוטה ונעימה, יש בה גם חלקים מעייפים מכעיסים, תובעניים (לבטח לא פחות מהעבודה הזו שלך שאת מתארת "עבודה תובענית אבל גם מאוד מספקת") ויש בהורות בעיקר הרבה חלקים מתסכלים, בהם אנו משקיעים בילדים את כל האנרגיות החיוביות שלנו בדר"כ עם המון חשיבה מאחורי הדברים, התכוונות ותשומת לב, ולא תמיד זוכים להערכה, פרגון או אפילו שימת לב מעטה למאמצנו הכבירים.
חסרים לי בפנייתך מספר פרטים שמקשים עליי לתת לך תשובה מספקת: כמו למשל מה גילאי הילדים, איך הם מסתדרים ביניהם, מהי הרגשתו של בן זוגך לגבי אותה סוגיה של בילוי סוף השבוע, האם גם עבורו הבילוי הנו סבל, ועוד ועוד...יחד עם זאת אני מציעה לך לפעול בכמה מישורים:
א. לשבת עם בן זוגך יחד ולגבש תוכנית מעשית לקראת כל סוף שבוע, מה בכוונתכם לעשות עם הילדים, תוכניות, ציפיות חלוקת תפקידים, על מנת שלכל אחד מכם יהיה ברור "מה תפקידו בכוח".
ב. לאחר שהגעתם ביניכם להסכמות, שבו עם הילדים ותכננו אותו הדבר: מה התוכנית (אפשר ורצוי לשתף את הילדים בבחירה) ומה הציפיות שלכם מכל אחד ואחד מהם,
אגב, וחשוב מאוד, חלק מהתוכניות יכולות להיות השארות בבית ובילוי רגוע של שי-שבת בבית, לאו דווקא טיול רגלי, או ביקור באיזה מוזיאון, עדיין יש לקבוע כללי התנהגות בסיסיים ולהעביר את המסר של הציפייה לשבת רגועה שתהווה בילוי נעים עבור כולם.
ג. כשכל זה מתקיים, ו"יצאתם לדרך" זכרי לתת פידבק חיובי לכל התנהגות חיובית שאת מזהה, כזו שמקלה עלייך, גם דברים קטנים ולא מאוד משמעותיים, הפידבק החיובי והמילה הטובה, הם שיבססו את העשייה החיובית בהמשך.

עד כאן על רגל אחת, במידה ותכתבי פרטים נוספים אשמח להיות לך לעזר,
בהצלחה
   שלום זהראסנת 11:20 13/05/2010
תודה על תשובתך, ולשאלותייך הילדים שלי בני 12 9 ו- 6.
הבנים פחות או יותר מסתדרים ביניהם אך בת ה- 6 מטריפה אותם והם לא חסים עליה, ומפליאים בה לפעמים מכותיהם.
צדקת בשאלתך לגבי בעלי, באמת לא שמתי לב עד כמה פתרתי אותו מהתמודדות, לא שאלתי לעצתו ופעלתי פעמים רבות לבד מתוך תסכול ויאוש.
באמת ישבנו לשיחה קצרה בה הופתעתי לשמוע שהנושא מפריע גם לו ולכן החלטנו כי נשב לקראת השבת הזו ונגבש תוכנית לסוף השבוע. תודה על ההמלצות
אסנת




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו