צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול משפחתי
מנהל/ת הפורום: עו"ס MSW זהר טל לינדר
  בת משפחה בקשר לא בריאליאת 18:21 29/10/2011
אחותי נמצאת בזווגיות אחרי תקופה ממשוכת ללא.
מערכת היחסים יצרה בה שינויים קיצוניים ונראה שהמילים וההתנהלות שלה, אינם בדיוק שלה. בן זוגה קשור מאוד לאימו ומתנהל לפי רצונותיה. אפשר לראות עליה שלא טוב לה, העצמאות שלה, החיים הקודמים שלה והשאיפות שלה כבר לא קיימים וגם למשפחה, לנו כבר אין כמעט מקום בעולמה. היא חושבת שהכל אצלה מושלם וכל ביקורת מצידנו נענית בהתגוננות.
חשוב לנו "להעיר" אותה ולגרום לה להבין שהיא הולכת לאיבוד בקשר הזה. איך עושים את זה בלי לפגוע?
   הי ליאתזהר טל לינדר 21:49 31/10/2011
קודם כל אם הדברים הם אכן כפי שאת מתארת, הרי שהמצב קשה ועצוב. אני מקווה שאת טועה בפרשנות שלך ודואגת לפחות בחלקו, לחינם. מלבד שיחות, ונסיונות לברר עם אחותך מה היא חווה, ואיך היא רואה את הדברים, אין הרבה מה לעשות.
אם אני מבינה נכון אחותך היא בן אדם בגיר, מעל גיל 18 ?! ואין דרך לכפות עליה להפרד מבן זוגה משום שאת או מישהו אחר רואה שבתוך/בעקבות הקשר היא "מצטמצמת" ומוותרת על עצמה.
גישה כועסת ומטיפה עלולה להרחיק אותה ממך וממשפחתך. אני מציעה לנסות בעדינות רבה ככל האפשר לשקף לה את מה שאת רואה, ולנסות כך לפקוח את עיניה.
בנוסף חשוב שתעשי עם עצמך עבודה רגשית, להגיע למקום שבו את מסוגלת להגיד לה, ממקום אמיתי וכן, שלא משנה מה היא תעשה/תבחר, בכל מצב את פה בשבילה !!! (כמו שאני חווה אותך בדאגתך לה) גם אם יהיה לה קשה בקשר, גם אם הם יפרדו, גם אם חו"ח זה יתפתח למקומות לא בריאים עוד יותר, של אלימות או הצרת צעדים כאלה או אחרים שלה... כי אם אני מבינה נכון זו הדאגה שלך. הלא כן ? ולא להיות במקום שיפוטי של "אמרתי לך".
בהצלחה, אני כאן בשבילך, או בשבילה, אם תצליחי להביאה לכאן.
   להיות אוזן קשבת זה כל מה שאת יכולה לעשותקארין 18:26 17/01/2012
היה לי סיפור דומה עם אחי, אמנם לא היה נשוי אך עבר לגור עם חברה שכולנו ראינו איך היא חונקת אותו ומקשה עליו והוא לא מסוגל להביע את דעתו או לעמוד מולה. אמא שלי ממש רצתה להתערב ואני פחדתי נורא שזה ירחיק אותו מאיתנו. אז כל מה שעשינו זה פשוט להיות שם בשבילו ולשמוע מה הוא מספר. לא כדי לעזור לו להבין אם משהו לא בסדר, רק כדי לתת לו אוזן קשבת. צריך המון סבלנות ואסור לדחוק בתהליך, אבל ככה היא יכולה לאט לאט להתחיל להבין בעצמה שמשהו לא בסדר ואז אולי תרצה לשנות משהו. אם זה עולה בשיחה אני כמובן חושבת שכדאי קודם כל לנסות הכל בשביל לפתור את המצב, טיפול או ייעוץ זוגי לא יכולים להזיק אלא רק לתקן, אז את יכולה להמליץ לה בבוא העת להיכנס לאתר הזה: www.d.co.il/h-c19745-e0-p0-l0/ ולמצוא מטפל או מטפלת שיעזרו לה בלבד וגם בביחד. בהצלחה. אחי, דרך אגב, כבר בזוגיות חדשה עם אישה מדהימה שעושה לו רק טוב




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו