צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול משפחתי
מנהל/ת הפורום: עו"ס MSW זהר טל לינדר
  היקשרות למטפלת הזוגית/אישיתרומי 17:50 24/03/2012
שלום,
אני נשואה +2 מזה 10 שנים
ונמצאת בטיפול אישי מזה 8 חודשים, לאחר כמה חודשים פתחתי אובססיה לטיפול (ולמטפלת בפרט) אני מרגישה צורך עז לראות אותה ולמצוא חן בעיניה. אני ממש לא מעזה לומר לה את זה מחשש שהיא תרצה לנתק איתי קשר. לא נראה לי שזה משיכה מינית אלה יותר צורך להיות בסביבתה, לרצות להכיר אותה להיות לה לחברה וכו'..אני מרגישה שלא מכבודי להיחשף כך בפניה וזה ממש מטריד אותי מספר חודשים ארוכים.(ברגע שמסתיימת הפגישה אתה מתחילה הספירה לאחור מתי אפגוש אותה שוב)
בפורים שלחתי לה משלוח מנות והיא החלה לדבר איתי על איסור נתינה בין מטופל למטפלת. האם זה נכון? האם כמטפלת אסור ליצור קשר חברי עם מטופל למרות שזה בה מצד המטופל? מה הכללים בזה? והאם כדי לי לספר לה על זה או לשמור בבטן? ומה ארוויח מכך בעצם???
   הי רומיזהר טל לינדר 18:23 25/03/2012
קראתי בהבנה רבה את הודעתך. אני מכירה מהטיפולים שאני עושה סוגים דומים של רגשות שעולים בטיפול. קודם כל אני מאמינה שבתוך הטיפול עצמו ובחיים בכלל, מותר לחוות כל סוג של רגש, הכל לגיטימי. לא נשמע שמשהו בהתנהלות המחשבתית שלך וגם ההתנהגותית חורג מגדר הנורמה. אני נוטה לחשוב שהמטפלת הגזימה בתגובתה לגבי משלוח המנות. מותר להרגיש "אסיר תודה" וגם להביע זאת בפועל מעת לעת.לא בתכשיטים או כסף, אבל בשוקולד או משהו קטן ? אני רואה זאת כמשהו נעים וראוי להערכה בין בני אדם.
באשר לשאלתך אם לשתף את המטפלת בהרגשתך, אני סבורה כי אם את רוצה לצמוח באמת בטיפול הרי שאת חייבת את הכנות הזאת, לה וקודם כל לעצמך.
יכול להיות שרגש כזה מעט "דביק" (אני אומרת בזהירות, ממש בלי שום כוונה לפגוע) פוגש אותך גם במערכות יחסים אחרות וחשוב לבדוק מאיפה הוא נובע ולהתייחס אליו. דווקא בתוך מע' טיפול אצל מישהי שאת מעריכה ואוהבת אפשר להגיע לתובנות ולהתקדם בטיפול ובחיים.
בהצלחה, אין לך על מה להתבייש ולהתייסר, את נשמעת לי מקסימה ורגישה.
זהר
   תודה על תגובתך,רומי 18:36 28/03/2012
בנוגע למשלוח המנות ששלחתי לה בפורים, זה היה קצת "הרבה יותר" משוקולד, לכן היא סירבה לקבל, אבל לבסוף היא לקחה ממני את המשלוח. ואח"כ אפילו שלחה לי SMS תודה על ההשקעה וכו'...
כמו שאמרת, אני אכן מרגישה שזה רגש "דביק" מאוד דביק וזה לא משהו שהיא מכירה בי, לכן אני לא מסוגלת להיחשף כך, אני מרגישה נורא ואיום ויותר מזה, אמרת שאני צריכה לבחון את עניין ההתאהבות האם זה קרה לי בעבר, ובכן זה קרה גם קרה לי בעבר ואני יודעת גם איך ולמה זה קרה לי, זה קרה וקורה לי משום שברגע שאני מרגישה שמישהו/י מסתכל עליי בהביט של הערצה,מפרגן לי יתר על המידה, כעבור מספר פעמים אני מפתחת מן פנטזיה לגבי זה שהוא/י התאהב/ה בי ואז למעשה אני זו שמתאהבת בו/ה.
תגובתך אכן תרמה מאוד והרגיע אותי קצת, אבל אני עדיין מרגישה שאין אני מסוגלת לדבר אתה על זה, גם משום שבמחשבה שנייה מה יצא לי מזה? היא לא תפתח איתי קשר חברי ומשהו בלב אומר לי שהיא תגיד לי "קחי פסק זמן מהטיפול" ואז אני אצא כמו שקראת לזה "דביקה" ואני אוסיף "מתוסבכת" אז למה לי? התאהבתי במשהי קשה להשגה וכמובן גם אסורה להשגה...די, אני אובדת עצות!!!
מה אעשה???
   הי רומיזהר טל לינדר 20:26 28/03/2012
מטפלת מנוסה מיומנת ומקצועית לא תגיד לך "לקחת פסק זמן מהטיפול". אני מניחה שאת משלמת על הטיפול לא מעט כסף. עשי לעצמך טובה, סמכי על המטפלת וגם על עצמך שאת יכולה להתעלות מעל הקושי/פחד להפסיד אותה ולהראות "פחות מוצלחת" בעיניה.
לכולנו יש את השריטות שלנו, אני מניחה שגם לה כבת אנוש יש, וזה בדיוק המקום והזמן לטפל בהן.
היי אמיצה, קפצי למיים, אחרת הטיפול שלך ישאר ברבדים מסויימים שטחי, מבלי לנגוע בדברים הכואבים ודורשים טיפול, באמת.
בהצלחה,
זהר




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו