צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  חוסר שיתוףאנונימית 13:40 08/07/2013
לום שמי נטלי אני בת 25 נשואה + תינוק ..
אני לא יודעת מאיפה להתחיל .. אנחנו גרים בגן יבנה כחצי שנה בעלי גדל בעיר הזו אני מרמלה ..
אני מרגישה כבר תקופה ארוכה חסומה ... אני לא מצליחה למצוא פה עבודה ומסגרת לילד אין לי רישיון ולכן אני לא ניידת .
בעלי עובד מפעל הוא עובד משעות הבוקר המוקדמות ובשעות הלילה ולכן הוא לא יכול לעזור לי בכל העניין של הטיפול בילד כדי לאפשר לי לצאת לעבוד ..
בתקופה הראשונה מצאתי פה עבודה ובגלל זה שהילד חלה המון הייתי חייבת לעזוב ולהישאר איתו בבית, עבדתי במעון כך שהילד היה איתי אז היינו מגיעים ביחד וחוזרים יחד. אחרי תקופה שלמעלה מחצי שנה שאני יושבת בבית עם הילד אני מרגישה צורך לקום ולצאת החוצה לעבוד ללמוד שלילד יהיה מסגרת יום ..
אבל אני לא מצליחה פה . אין פה כל כך הרבה מקומות עבודה ואני מוגבלת מבחינת תחבורה ..
וכל העניין של הפרנסה מקשה מאוד על הזוגיות ועל חיי היום יום שלנו
בקשתי מבעלי לא פעם שנעבור להתגורר ברמלה לתקופה מסוימת עד שאני ילמד מקצוע ויוצא רשיון ואז נוכל לחזור לפה ואני יהיה פחות תלותית אבל הוא לא מוכן ..
באיזה שהוא מקום אני מרגישה שזה נוח לו התלותיות הזאת כי הוא מפחד מהעצמאות שלי ..
אנחנו בקושי מנהלים פה חיי משפחה נורמלית אין לנו בילויים משפחתיים יחד כי הוא אוהב להסתגר בבית ולא רוצה לצאת (הוא שותה המון אלכוהול הוא טוען שהוא לא מכור אבל אני טוענת שהוא כן זה גובל בזה שאם הוא שותה אז אנחנו לא יכולים לנסוע ואז במקום לצאת לטייל עם הילד אנחנו יושבים בבית והוא שותה)ואני שאני כבר רוצה לצאת עם הילד וללכת לטייל אני לא יכולה בגלל החוסר ניידות .. אני יודעת שרמלה זאת לא העיר הכי מבוקשת לגדל ילדים אבל אני רוצה את זה יותר נכון אני מרגישה שאני צריכה את זה אחרי כל כך הרבה זמן שאני סגורה בבית(בכלא) ללא כל חיי חברה לא משפחה לא חברות אני מרגישה שבאמת אין לי פה כלום שמחבר אותי לכאן אין לי חיי חברה ..
ברמלה היו לי חברות וכל המשפחה שלי שם המצומצמת והמורחבת כך שאני יודעת שתהיה לי שם המון עזרה שתעזור לי להתקדם אפילו לא בכדי להשתקע רק כדי שאני אוכל ללכת ללמוד להוציא תעודת מקצוע ולהוציא רישיון שאני יהיה פחות תלותית.
אבל בעלי לא מוכן להתפשר בשום פנים מאופן הוא מקובע פה אני מרגישה שהוא לא רוצה לעזור לי שנוח לו במצב הזה שאפילו קניות אני לא יכולה ללכת לעשות לבד אני צריכה אותו בשביל זה אם זה בדיקות לילד אז זה לנסוע לאשדוד באוטובוסים ואם זה ללכת לקניות אז זה במרכז רחוק מאיפה שאני גרה אז אני לא יוצאת לקניות רק בעלי שאני רוצה ללכת לים עם הילד להתאוורר אז בעלי לא רוצה הוא שונא מקומות בילוי אני מרגישה כלואה אני מרגישה בכלא של עצמי בלא כל יכולת לעזור לעצמי כי אני תלותית כל הזמן ברגע שאני אעבור לרמלה אז אני לא אצתרך אותו אני יעשה הכל לבד אני יצא ללמוד ותמיד יהיה מי שיעזור לי לשמור על הילד אני ילך לקניות לבד בשוק אני אוכל להסתדר לבד בכל דבר שאני ירצה בלי להיות תלויה בו יהיה לי חיי חברה חברות להיפגש איתן אחרי צהריים אני בעלי נוכל לבלות ביחד לבד זמן איכות שלי ושלו כי תמיד יהיה מי שישמור לי על הילד .. גם לבעלי יהיה חיי חברה משלו פה כל החברים שלו התרחקו ממנו ולא נשאר לו פה כל כך חיי חברה
אני לא מבינה מאיזה מקום מגיע ממנו הפחד הזה שאני יהיה עצמאית למה הוא מתעקש להישאר פה ולכלוא אותי בבית מצד אחד הוא רוצה שאני יצא ללמוד ולעבוד והכל ומצד שני הוא לא באמת רוצה כי הוא יודע ששם אני יהיה עצמאית לעצמי לכל דבר שארצה לעשותאני יעשה ושפה זה הרבה יותר קשה לעשות את הדברים ..
אני לא יקום ויעזוב אותו יום אחד בגלל שיש לי את עצמאות שלי להפך אני רוצה לגרום לו להרגיש טוב יותר שיהיה עליו פחות נטל בכל העניינים שקשורים בבית לילד הוא יוכל להיות בראש שקט שאישתו מנהלת את העניינים אבל הוא לא רוצה אם אני יקום וילך יום אחד זה בגלל שהוא גורם לי להרגיש כלואה תלויה ממש כלא שבא לי לקחת את עצמי ופשוט לברוח מהכלא הזה
במקרה ואני מריגשה ככה המקום שאני הולכת אליו להתאוורר זה לגן שעשועים מאחורי הבית לבד כל יום לגן שעשועים לבד שם אני מתאווררת אבל עד מתי אני אוכל להמשיך לחיות ככה אני יודעת שיבוא יום ואני פשוט יקח את עצמי ויברח מהכלא של עצמי אני יוריד לעצמי את האזקים מהידיים אבל שזה יקרה אני לעולם לא יחזור וזה מה שהכי עצוב לי שאני צריכה לברוח בהבנאדם שאני הכי אוהבת בעולם כי הוא לא דואג לעשות לי טוב .. הוא דואג לכלוא אותי בתוך חומות גבוהות כדי שאני לא יצא החוצה שאני לא יברח אבל בעצם זה מה שמבריח אותי ממנו החומות האלו שהוא בנה לעצמו ולי
אני רוצה שתציעי לי מה כדי לעשות כדי שהוא יבין שאם הוא לא קם לעזור לי אני פשוט הולכת מפה לתמיד ואני לא חזור לכלא הזה לעולם ..
הוא הרבה פעמים נוטה להוריד לי את הבטחון עצמי הוא כל הזמן מדגיש לי את הנקודות שאני לא טובה בהן ובזה הוא נאחז להוריד לי את הבטחון
את לא עובדת כי אין לך בטחון את לא רוכשת פה חברות כי אין לך בטחון
תארי את איך את ניראת את לא עצמית תעשי עם עצמך משהו
אבל כשאני באה להראות לו הנה אני עושה אני לומדת שיעורי נהיגה ואני הוציא רישיון.
להה את לא תוציאי רישיון בחיים את לא מהסוג של האנשים שינהגו על הכביש למה אתה מוריד לי תבטחון תגיד לי כן לכי תלמדי תהיה עצמאית כמה זמן שזה יקח כמה כסף שזה יקח תעשי עד שיהיה לך אל תתייאשי
במקום זה הוא אומר את ההפך ..
אז אני מוותרת אני לא יכולה להוציא רישיון אני לא הוציא אבל בו נגור במקום שיהיה בו תחבורה ציבורית נורמלית שאני אוכל להתנייד לבד לא ..
זה בעיה שלך תוציאי רישיון !
כל הנשים בעולם עצמאיות ועושות לבד ורק את צריכה להיות תלותית
ואני כל פעם מחדש לא מבינה מאיפה ההתנהגות הזאת מגיעה למה
   תקשורת וטיפולתמר ארצי וינברג מנהלת הפורום 11:15 11/07/2013
שלום נטלי.
תיארת את מצבך בצורה מאוד ברורה וקשה. נשמע שאת אכן בתוך הכלא שלכם. נשמע שגם לבעלך לא טוב, ולכן הוא שותה אלכהל כל יום.לא ברור לי איזה יחסים היו בינכם קודם ומדוע בעלך כל כך אינו קשוב אליך עכשיו, אך אין ספק שאתם זקוקים לשינוי, וחבל יהיה אם תיפרדו.זה גם נשמע הגיוני מאוד שתעברו למקום בו אתם יכולים לקבל עזרה ותמיכה מהמשפחה בתקופה כל כך רגישה כאשר יש לכם תינוק קטן.את באמת מוגבלת ומנותקת שם ואין סיבה שתחיי כך.זה לא משפיע טוב עליך ולא על התינוק שלכם!
אני מציעה לך לפנות לטיפול זוגי ע"מ שיעזרו לך לשוחח איתו ולהבהיר את המצב. כמו כן נשמע שבעלך זקוק למשהו שיעזור לו להפסיק לשתות!!!! זה יכול לבוא דרך הטיפול הזוגי- או שישפר את מצב רוחו ואז פחות יזדקק לשתיה או שיקבל מסר מהמטפל/ת שישקף לו את המצב ויעזור לו לפנות לטיפול בבעיה זו.
טיפול זוגי אפשר לקבל בדרך כלל משני מקורות:!1.דרך התחנה ליעוץ בנישואין שקיימת בכל עיר כחלק ממחלקת הרווחה. שם המחיר מאוד מסובסד. 2. באופן פרטי- בתעריף של קופת חולים (לפנות לקופה שלכם ולברר שם) או פרטי ממש. יש אתר של האגודה לטיפול משפחתי שם ניתן לראות רשימת מטפלים מכל הארץ.
אם את זקוקה לעוד עזרה את מוזמנת לכתוב לי שוב.

בהצלחה
תמר.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו