צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  מאבק שלי מול עצמי- איך להיתפס כחזקה יותרמאיה 11:21 31/03/2015
היי,
מאז ומתמיד תפסתי את עצמי, וכך גם הסביבה תפסה אותי, כאדם מאוד שלו, רגוע, נינוח, חייכני, מסביר פנים, עדין בנפשו והכי חשוב- אדם ששונא לריב. מאז ומתמיד הייתי מוכנה "לבלוע" הרבה צפרדעים, ולהתפשר על הרבה מאוד דברים, רק כדי לא להימצא בסיטואציה של ריב, ואפילו לא בסיטואציה בה אני צריכה לקום ולומר: "עד פה- לא מתאים לי".
אני יכולה להצביע על מקרים בודדים מאוד, ועל אנשים בודדים עוד יותר, בפניהם אני באמת אומרת את אשר על ליבי (בעלי ואולי עוד חברה אחת). וכך אני חיה, ועד עכשיו- חיה די בשלווה ומקבלת את התכונה הזו בי.
לפני כחצי שנה ילדתי את בתי הבכורה. עם כל האושר והסיפוק, מגיעות לעיתים גם מחלוקות ביני לבין חמתי, בנוגע לגידולה.
אני מסתדרת עם חמתי טוב. חמתי היא אישה חזקה ודומיננטית מאוד, אומרת כל אשר על ליבה, ללא מעצורים וללא התחשבות בצד השומע, וככזו יש לה הערות עוקצניות, כלפי כולם וגם כלפיי- וגם את זה אני "בולעת" לרוב.
מרגע שבתי נולדה ונוצרו מחלוקות ביני לבין חמתי כאמור, בנוגע לגידול בתי, זה פשוט מוציא אותי מאיזון. פתאום אני מרגישה שאין מקום עוד להבלגות האלה, אין מקום עוד להתפשרויות האלה. כי עד עכשיו- החלטתי להתפשר על דברים שלי, החלטתי להבליג על דברים שלי, ופתאום אני מוצאת שאני צריכה "להגן" על התינוקת שלי, כי אין מי שיגן עליה אם לא אני. אם זה לא אני- זה אף אחד. ופתאום בוער בי הצורך לשנות את התדמית הזו שלי, של הבנאדם מסביר הפנים, שמסתדר עם כולם ולכן תמיד אפשר לומר לו מה שמתחשק והוא יספוג. לא רוצה יותר לספוג, לא רוצה יותר להצטייר ככזו. אני רוצה שהצד שמדבר איתי (במקרה זה חמתי, אבל בכלל- כל אדם אחר) ידע שעומדת מולו אישה איתנה, שלא תספוג כל הערה עוקצנית שיבחר לומר, ושאם משהו שהוא יגיד לא ימצא חן בעיני- אני אדע יפה מאוד לענות לו. לא כדי לפגוע חלילה, ולא כדי לריב, אלא כדי להציב גבולות. כי כל אחד יודע מול מי הוא עומד, וכל אחד יודע שברגע שעומד מולו אדם חזק- הוא ישקול את מילותיו. אני מרגישה שאני צריכה לסגל לעצמי מעט המחוזק הזה, אבל באמת שלא יודעת איך וכיצד.
אשמח לעצות:)
   שינוי עצמיתמר ארצי וינברג מנהלת הפורום 23:47 07/04/2015
הי מאיה.
את מדברת על תהליך מורכב שהתחלת לעבור לאחר לידת ביתך ושאת מעוניינת להמשיך ולהתקדם בו. זה תהליך חשוב שנוגע בזהות האישית שלך, שכבר החלה להשתנות עקב הפיכתך לאם.
את בתקופה דרמטית מאוד ולא פלא שעולים רגשות כאלה. השינוי שאת רוצה לעשות יקרה מן הסתם עם הזמן עקב העובדה שאת מודעת לכך ויש לך רצון בכך. יחד עם זאת את יכולה גם לפנות לטיפול פסיכולוגי ע"מ לקבל עזרה ולברר לעצמך מדוע נמנעת עד היום מעימותים, מה מפחיד אותך, ואיך להתקדם בתהליך ולגדל את עצמך.

בהצלחה
תמר ארצי וינברג
מנהלת הפורום.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו