צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  מחפשת יועץ זוגי באיזור עמק יזראעלמישהי 09:11 25/04/2016
אני ובעלי נקלענו לבעיות אימון בינינו
ואני רוצה לקבל עזרה להבין איך לבנות את האימון מחדש בינינו ולשפר את היחסים.

איזה יועץ זוגי מומלץ באיזור עמק יזראעל?

תודה רבה.
   טיפול בעמקתמר ארצי וינברג מנהלת הפורום 09:37 25/04/2016
שלום למישהי.
לצערי אני לא מכירה מטפלים בעמק, אך אני חוזרת ומזכירה את האתר של האגודה לטיפול במשפחה שהיא הגוף אשר מסמיך מטפלים זוגיים בארץ. באתר יש רשימה גדולה של מטפלים חברי האגודה אשר מחולקת לפי אזורים. אני ממליצה לחפש שם ולאחר שמוצאים מישהו מהאזור לדבר איתו/ה ולהתרשם. ניתן להתמקח על המחיר (לבקש הנחה, אם צריך) וגם לשאול את כל השאלות החשובות שעולות בדעתכם, ע"מ שתרגישו טוב עם הבחירה שלכם. כמו כן אפשר אם לא מרוצים לחפש מישהו אחר.

אני מצרפת קטע ממאמר שכתבתי ומופיע באתר האגודה הנ"ל לגבי מציאת מטפל:
איך בוחרים מטפל

יש מגוון של אנשים שהוכשרו וקיבלו מהמדינה רישיון כמטפלים, שהמומחיות שלהם היא בריאות הנפש. אלה כוללים פסיכיאטרים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים. יחד עם זאת לא כולם עברו הכשרה כמטפלים זוגיים.

מטפל זוגי/ משפחתי לומד לפגוש שניים או יותר בני משפחה בו זמנית. התיאוריות והמיומנויות המאפשרות למטפל לעשות כך שונות במידת מה מאלה המנחות את מי שמטפלים באופן פרטני. לכן כאשר בוחרים מטפל חשוב מאוד לברר האם למד טיפול משפחתי או זוגי והוכשר לכך.


מציאת מטפל

דרך טובה למצוא מטפל היא כמובן בעקבות המלצות של מקורבים אשר היו בטיפול ויצאו נשכרים ממנו.
דרך נוספת היא להיכנס לאתר של האגודה הישראלית לטיפול במשפחה ובנישואין ולרשימת המטפלים המופיעה שם לפי אזורים.
חשוב לדעת כי כמעט בכל עיר בישראל קיים מוסד הנקרא תחנה לייעוץ בנישואין אשר מהווה חלק ממחלקות הרווחה, אך עובד בד"כ בשעות אחה"צ ועלות שירותיו נקבעת על בסיס מדורג, או מסובסדת.

כמו כן קיימים היום מכוני טיפול ועמותות שונות הפעילים בתחום אותם ניתן כמובן למצוא באינטרנט או בספר הטלפונים.
קיים גם טיפול דרך מוסדות הדת המתבצע ע"י יועצים רבניים.
במרכזים רבים יאמרו לכם כי הם מעניקים טיפול משפחתי (ייעוץ זוגי נחשב לסוג של טיפול משפחתי). כאשר אתם מטלפנים למרכז טיפולי הקפידו לשאול אותן השאלות שהייתם שואלים לו פניתם למטפל פרטי.


נהלים ברורים

על המטפל להבהיר לכם את הנהלים לפיהם הוא מבצע את הטיפול. למשל , מהו התעריף, האם הוא עובד עם קופות החולים – דבר אשר עשוי להקל עליכם מבחינת גובה התשלום, מה קורה במקרה של ביטול פגישה, או כאשר רק אחד מכם יכול להגיע לפגישה, מה הם כללי החיסיון כאשר אחד מכם בא לבד, האם מטרתו של המטפל היא להציל את נישואיכם, או שהוא יסייע לכם להגיע למסקנות משלכם ולממשן, האם יתכן שלב כלשהו בו יצורפו הילדים לטיפול?

יתכן ויהיו לכם שאלות נוספות חשוב מאוד להעלותן בפני המטפל. מטפל מיומן מקדם שאלות בברכה.
קיימות מספר גישות וטכניקות טיפוליות כגון הטיפול המערכתי, האינטגרטיבי, הנרטיבי ועוד.

בהצלחה
תמר




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו