צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קורס הכנה ללידה עננים
מנהל/ת הפורום: בוגרות קורס דולות ומדריכות ביה"ס אמנות הלידה
  ביקור אצל הרופאנועה גולדי 10:46 20/02/2009
הרופא שלי בחופשה, והייתי צריכה הפניה להערכת משקל.
בהתראה של מהיום למחר, קבעתי לי תור אצל ד"ר קרלוס רוזנברג, כי הוא היחיד שהכרתי את השם שלו מהרשימה של הרופאים באיזור. הגענו אני ואורן קצת לפני הזמן למרפאה, ונכנסנו אל אדון רופא.

שלב א', לקיחת פרטים: שואל אותי לשמי, ומקליד. ממשיך להקליד: 'מגיעה עם...' ונותן מבט לבעל, שישב ליד, קצת משועמם. שנינו לא מבינים מה הוא רוצה.
זה הגיניקולוג הראשון שטרח לשאול את אורן איך קוראים לו.
ממשיך להקליד - 'נושאת בבטנה...'
'בן.'
'העונה לשם...'
'חמניה.' (וכן, הוא באמת הקליד חמניה)
ממשיך עם השאלות: 'איך הוא?'
'מי?'
'החמניה. מה האופי שלו? מה הוא אוהב? למה הוא מגיב? יש אוכל מסויים שהוא אוהב? מוזיקה מסויימת שהוא אוהב?'
'אממ... לא יותר מדי שמתי לב. הוא מגיב לכל דבר שאני אוכלת, כמעט. אפילו למים.' (לשוקולד, אגב, לא.)

אף פעם לא ניסיתי לעקוב אחרי הדברים האלו... פירשתי את התזוזות שלו כדי רנדומליות.
אחר כך הוא בדק כמה הוא שוקל - במישוש עדין, בלי לחיצות. הוא גם אמר לי לשים את הידיים על הבטן ולקרוא לחמניה, במחשבה (כי אני אף פעם לא ממש מדברת אליו).
על הקטע הזה ייאמר שהוא מעביר סוג של סדנאות בנושא, כך שאולי יש כאן מן קטע של קד"מ, אבל 1) הוא לא הזכיר את הסדנאות האלו בשום צורה, מי שמתעניין יכול לקחת דף מהשולחן שלו 2)זאת התנסות נחמדה.

שמתי ידיים על הבטן, והזמנתי אותו לבוא. הזמנתי אותו אליי. אח"כ הוא קרא גם לאורן לעשות את אותו הדבר, ולהרגיש אותו מגיב. קטע חביב, לא המצאת המאה, אבל שוב - היה לי נחמד שמישהו באמת משתף את אורן במה שהוא עושה לי, ולא מתייחס אליו בתור חסר האחריות ההוא שהכניס אותי להריון או משהו כזה.

ההערכה - קילו שמונה מאות.
והפניה ביד כדי שהאולטרסאונד יבדוק אם הוא צדק.

לא יודעת אם באמת שווה להחליף רופא וכו', אבל הוא באמת היחיד שהתייחס לכולנו כמשפחה - אורן, אני והחמניה שבבטן (הוא השתמש בשם שלו לא מעט).
והוא השאיר אצלי לא מעט נקודות למחשבה, ואולי עוד כמה נקודות של חיבור להריון הזה.

כיף שיש כאלה.
   גרעיני עפולהנעמה 12:49 20/02/2009
אכן הגעת לרופא הנודע במיוחדות שלו. לא מכירה אותו אישית, אבל שמעתי אותו בהרצאה פעם ובטח הבנות יספרו לך כאן על מי "נפלת". כמה מעוררת השראה החוויה שלך, זכית.
חבל שהוא כה יוצא דופן בנוף אבל דווקא שכמותו מפיחים בי אופטימיות רבה.
זו כתובת האתר שלו:
www.harechem.com

שבת סוערת וחמימה
נעמה
   היי נעמהנועה גולדי 15:54 20/02/2009
(חבל שאפשר להוסף כאן תגובות רק להודעה הראשית)

ידעתי שהוא בעד לידות בית, מה שכבר הופך אותו לפחות קונבנציונלי, אבל לא חשבתי שהוא יהיה... ככה. :-)
מקווה שעוד ייצא לי לחזור אליו בהזדמנות.
   דר' קרלוס רוזנברגרותי קרני הורוביץ 17:13 20/02/2009
נועה יקרה,

האיר המזל פנים וזכית לראות דוגמא חיובית מאין כמוה להצבה בנוסחא 'תלוי על מי את נופלת', בהקשר של לידה. ההדגמה הזו, בזמן הרגוע של הריון, מראה עד כמה קובעת האינטראקציה האנושית, עד כמה משמעותי הזולת המשמש לנו מראה, בצמתים משמעותיות של חיינו, ועד כמה יכול להיות הבדל בין חוויה המערבת זולת אמפטי, ובין כזו שלא.

דר' קרלוס הוא ישות מאד ייחודית בנוסף הלידה בישראל. הכרתי אותו לפני עשור, כשהצטרף לחלק מפעילויות נשים קוראות ללדת, והחל לדבר בזכות חופש הבחירה בלידה, ובזכות לידות טבעיות.

השנה, בעקבות המלצה לוהטת של מי ששמעה אותו, הבאתי אותו לקורס המדריכות והדולות כדי שילמד התערבויות בלידה. לצערי בנות הקורס של השנה שעברה לבד מנאורה לא שמעו אותו. הנושא, הטעון של התערבויות, הועבר על ידו בצורה מושלמת. האיזון בין העולמות המנוגדים של לידה טבעית והתערבותית שהביא ללימוד היו פשוט יוצאים מגדר הרגיל. היה תענוג לשמוע אותו.

חוץ מזה, בשנים האחרונות הכשיר את עצמו דר' קרלוס בצרפת בהשתלמות בת שנתיים בהפטונומיה, תקשורת עם עוברים, והוא מאד מאד מיינדד אליהם. זה בטח מוזר, כשאינכם יודעים דבר על הרופא עליו נפלתם בקופ"ח..

מאחלת לכם הרבה פגישות כאלו כל הדרך ללידה.. אגב, בימי שני הוא בבקרים בבילינסון. אם במקרה, מתחילים למישהי צירים בראשון בצהריים (סבירות גבוהה ללידה במשמרת שלו).
   ומצטרפת כמובן לכל מילה שלך, נעמה יקרהרותי קרני הורוביץ 17:14 20/02/2009
   הצחקת אותינאורה 00:00 22/02/2009
עם ה'חסר האחריות ההוא שהכניס אותי להריון'...

אכן נשמעת חוויה בהחלט לא קופת-חולימית.
מהמעט מדי שיצא לי לשמוע מד"ר רוזנברג בכל מיני הזדמנויות, הוא באמת עושה רושם רופא ואדם מאוד מיוחד.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו