צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום אחות תינוקיה יילודים ופגים וטיפול נמרץ פגים
מנהל/ת הפורום: רבקה מורוביץ RN
  שואלת גם פה- אי שקט מוטוריעינת 19:36 02/06/2008
חברה שלי ילדה לפני חצי שנה תינוקת בשבוע 32 במשקל 1800 בעקבות מצוקה רצינית אצל האם. אני יודעת שלא היו מי שפיר ולאמא היה קושי בנשימה, קרישי דם, תסחיפים בעקבות זיהום באגן. התינוקת עברה את הפגייה (חודש וחצי) ללא התפתחויות מיווחדות. היום החליטה הפיזיותראפיסטית של התינוקת שיש לה אי שקט מוטורי ואקסטנסוריות.
האם נלחצה, מה אפשר לומר לה? האם ניתן להרגיע? המליצה לראות נוירולוג. מה אומרים המושגים האלו?
   עינתגילי אבישי 08:31 05/06/2008
אי שקט מוטורי הוא חוסר יכולת לא להגיב ברמה המוטורית,נניח להתהלך בחדר הלוך ושוב בחוסר מנוחה,להגיב עם הגוף בחוסר שקט.
אקסטנסוריות- תנועות עודפות של מתיחה כמו למשל הקשתה של הגב או זריקת הזרועות לצדדים.
בתבנית האקסטנסורית קיים חוסר איזון בין מודעות הגוף הקדמי לאחורי, כאשר המודעות האחורית חזקה יותר משום כך הגוף "נסחף" ומוקשת לאחור. בתבנית זו,ששמה בא משם השרירים היוצרים אותה, שרירי הזוקפים (אקסטנסורים) מצויים במתח רצוף ומתקשים להשתחרר ולהרפות.לכן ההקשתה של הגב וגם הראש. כיווץ שרירי השכמות הוא שגורם לזרועות להמתח רוב הזמן לצדדים.
תנועת ההמתחות לאחור מתרחשת בעיקר בזמן תסכול, עייפות או בכי. הרבה תינוקות מפעילים את התבנית האקסטנסורית כשהם מוחזקים על הידיים. תינוקות בעלי תבנית אקסטנסורית לרוב יתקשו להרגע ע"י הנחת ראש על ההורה, או הנחת ראש על משטח בשכיבה על הבטן. תנוחת ה"אווירון" (ראש למעלה, ידיים פשוטות לצדדים ומורמות מעלה, רגליים למעלה) גם היא אופיינית לתינוקות אקסטנסורים ורבים מהם יפגינו קושי משמעותי בשכיבה על הבטן או על הגב.
אפשר לסייע לתינוקות כאלה בעזרת שיטת ורדי,עיסויים משיטת אלבאום,פלדנקרייז לתינוקות- יש מה לעשות וחבל שחברתך תיבהל בגלל המילים המפוצצות שמתארות את מה שמן הסתם היא מכירה היטב מהיום יום.

האם חייבים לראות רופא? אולי יעזור כדי לממן את הטיפולים המוצעים ע"י השתתפות של קופת החולים. חשוב לזכור שקשה להעריך מה מידת הנזק ויותר מכך מה יכולת השיקום. דווקא הגיל הצעיר והתחלה בגיל כזה טומנת בחובה תקווה ואפשרות.
בברכה
גילי אבישי -
רפלקסולוגית בכירה,
מומחית לטיפולי נשים במעגל הפריון,
מדריכת הכנה ללידה,
דולה,
מיון והכוונה לאפיקי טיפול ומטפלים




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו