צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום אחות תינוקיה יילודים ופגים וטיפול נמרץ פגים
מנהל/ת הפורום: רבקה מורוביץ RN
  הנקה ביממות הראשונות ענת 15:57 02/06/2008
שלום רב
אם האמירה שביממות הראשונות היילוד לא זקוק ממש לחלב אלא הקולוסטרום המועט מספיק , מדוע נפוצה כל כך התמונה של יילודים "מורעבים" שמכניסים אגרופים לפה ומדוע תינוק שלכאורה אמור לסתפק בכמה כפיות קולוסטרום מקבל כתחליף כמות הרבה יותר גדולה של תמ"ל?
תודה
ענת
   הנקה מיד לאחר הלידהרבקה 10:21 20/10/2008
האם יש דרך למדוד כמות ואיכות הקולוסטרום לאחר הלידה? הרעיון הוא שצריך להניק תינוק כרצונו. לא כל אישה מפיקה מספיק מיד עם הלידה. על הגוף להתעדכן ע"י הגירוי של מציצת התינוק בשד. אם אנחנו נכנעים למתן תמ"לים ומונעים מהתינוק למצוץ מהשד גם העדכון של החלב אם תתעכב ותראי תינוקות מורעבים. יש עוד סיבות כמו הנקה לא נכונה בגלל מנח ותנוחה לא נכונה של פי התינוק על השד.
האכילה מבקבוק שונה מהנקה. הבקבוק שופך לתוך פי התינוק את התמ"ל או חלב אם שאוב ולכן התינוקות מצליחים לאכול יותר ממה שהיו בעצם אוכלים לבד בהנקה. מצד שני בשאיבה יוצא פחות חלב אם ממה שהתינוק יונק. ולכן הפתרון הכי פשוט בתינוק בריא הוא לסמוך על ההנקה לקחת יועצת הנקה שאת בוטחת בה, לבדוק שיש לפחות פיפי בכל טיטול לפני כל הנקה. ועליה במשקל. בתינוקות פחות בשלים ניתן למדוד את הכמות חלב שהתינוק ינק ע"י שקילה לפני ואחרי ההנקה. אם צריך ניתן להוסיף את הכמות הנדרשת בזונדה. אצל תינוקות בשלים ניתן להאכיל עם צינורית עזר. מדובר על הנקה יחד עם צינורית שקצה אחד נמצא בתמ"ל או חלב אם השאוב והקצה השני על הפיטמה של האם. ככה האמא תקבל את הגירוי להפקת חלב אם והתינוק יקבל את כמות חלב האם שהוא זקוק לו. הכל אישי ויש הרבה פתרונות בשוק, וההדרכה תלויה לפי הצורך האישי של כל אישה ותינוק.
רבקה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו