צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום אחות תינוקיה יילודים ופגים וטיפול נמרץ פגים
מנהל/ת הפורום: רבקה מורוביץ RN
  משקל בבטן לגודל כאדםיניב לוי 11:25 08/11/2008
שלום
אישתי בהריון בחודש השישי ויש לנו תאומות...
אישתי ואני יחסית נמוכים.
האם ניתן לדעת האם הבנות שלנו יהיו נמוכות עפ"י ממצאים מהסקירה המורחבת (משקל, אורך)?
   שלום יניברבקה 17:39 08/12/2008
בשעה טובה והמשך הריון תקין.
לא ניתן לדעת מה יהיה גובהן הסופי של בנותיך לפי סקירות הריון.
מה שכו ניתן לשער הוא: לפי הגובה של ההורים וממוצע גובה בני המשפחה (סבים וסבתות) כשיש נטיה לקומה נמוכה כך גם יהיה לילדים שלכם.

בנוסף לכך, אורך ומשקלי תינוקות/עוברים די דומים לכלל משקלי תינוקות/עוברים סביב 3 קילו בסיום 40 השבועות. אך הפרופורציות יהיו כאלה שיהיה ניתן ללדת את התינוקות בלידה טבעית. לפי מבנה גופה של האם (רק אם יש סכרת הריון לא מאוזנת יש סיכוי למצב של חוסר התאמה עובר לאגן).

על פני הנתונים הרגילים של גודל העוברים בהריון של עובר יחיד צריך לקחת בחשבון שמדובר ב תאומות. ולכן יש נטיה למשקל קטן יותר וכך גם אורך העוברים יהיה קטן יותר. ייתכן ובגלל שזה גם הריון ראשון (?) תלדו את התאומות מוקדם יחסית. כל עוד הן יהיו מעל גיל 36 שבועות ומעל 2 קילו (בבית חולים הדסה העלו את המשקל מינימום ל2.3 קילו) והן שתיהן אוכלות טוב תשתחררו מיד הביתה- בלידה רגילה. אם בכל זאת אתם נאלצים ללדת בקיסרי השיחרור הביתה תלויה באמא, ביום החמישי או שישי לאחר הניתוח.

בחזרה לעניין הגובה, ההערכה לגובה סופי של ילדינו הוא ממוצע גובה ההורים יחד עם : בנים- +7 סנטימטר, בנות- -7 סנטימטר.
כמובן שזו תאוריה ויש עוד נתונים היכולים לשנות את התיאוריה הנ"ל. כמו תזונה נכונה, גנטיקה, מניעת התפתחות מינית מוקדמת מידי (שיכול היה להיות הסיבה לקומה הנמוכה של ההורים)...

אישית, אני נמוכה ובעלי גבוהה: רוב ילדי בגובה ממוצע, אחד נמוך ואחד גבוהה. כולם נולדו לפי עקומות של אורך ומשקל ממוצע- 50% . עם הגדילה שלהם כל אחד שמר על עקומת גדילה אישי. הגבוהה הקפיץ את העקומות שלו תוך חדשיים מהלידה והגיע לעקומה של אחוזון 95%. הנמוך ירד לעקומה אישית בצורה הדרגתית עד לאחוזון 7% . זה נשמע מבהיל אבל ההתפתחות שלו היתה ועדיין תקינה לעין הוא רק נראה נמוך ואינו רזה כלל.
הבכורה שלי הגיעה לגובה סופי לפי התאוריות הנ"ל (אחרי שמנענו התפתחות מינית מוקדמת), הבת השניה שלי נמצאת בפרץ גדילה האחרון שלה ונראה כבר שהיא תהיה נערה גבוהה יותר מאחותה. כל שאר ילדי עדיין קטנים, יש למה לצפות.
בהצלחה,
:-) רבקה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו