צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  התייעצות לגבי התפרצויות של בן 5לילי 16:05 07/11/2012
היי דרורית, אנחנו משפחה של בן 8, בן 5 ו- 8 חודשים. וכמובן אנחנו ההורים. העצה שאני צריכה קשורה לבני האמצעי בן ה- 5. אקדים ואגיד שהוא התחיל השנה גן חדש (חובה) וכמובן נולד לו אח לא מזמן, אך מה שאני מתארת מוכר לנו עוד מלפני כן בוריאציה כזו או אחרת. אני אתאר איך נראה אחה"צ טיפוסי כי קשה לי לאפיין במילים את מה שקורה, אלא בדוגמאות. מגיעה לקחת אותו, משהו מיד "לא מסתדר" או לא נראה לו (בין אם אובייקטיבית או בין או סובייקטיבית). הוא מיד מגיב בצרחה או התפרצות או בכי או השתוללות. מאותו הרגע האישיו הופך להיות איך שהוא הגיב וממשיך להגיב ולא הדבר עצמו וכך בעצם ממשיך האחה"צ. כל הזמן לדבר על האיך או להתמודד עם האיך במקום להתעסק במהות. התגובות שלו יכולות להיות גם לצאת מהשער של הגן מהר בלי שאני מספיקה לעצור אותו. הכל בתחושה שלי במן תחושת בהילות והשרדות. אי אפשר ללכת בנחת או להתנהל בנחת, הכל בלחץ ומתח. הסיטואציה הזו קורית סביב כל דבר: התארגנות בבוקר, כשמגיעים הביתה, כשיוצאים מהבית ועוד ועוד. אני מנסה לא להגיב בכעס ולא לתת לזה יותר מידי תשומת לב, מתוך הנחה שזה מה שהוא רוצה.. .אלא כשאני מצליחה, אני אומרת לו באסרטיביות שכל עוד הוא מדבר לא נעים, אני לא אענה לו. לרוב זה מפסיק את ההתנהגות הזו אבל הבעיה היא שזה במהלך כל היום ולא תמיד אני מצליחה להתעלות על עצמי.. אני מרגישה שאני מפספסת אותו בימים שחולפים ככה, שהוא לא נהנה, שהוא בוחן אותי ושאנחנו לא מצליחים להיות אלא רק לדבר על ה"להיות". אגב, זה זכור לי מהבכור שהגיב כך כשהאמצעי נולד אבל זה היה בגיל אחר לגמרי וגם, כאמור, כאן זה היה עוד לפני הלידה. אשמח לעצתך. דבר אחרון ששכחתי הוא שבגן עדיין לא קל לו, הוא עדיין בהסתגלות.
   מה מספרת הגננת? איך הוא מגיב ומתנהג בגן?דרורית אמיתי-דרור 11:28 12/11/2012
   דרורית תשובה לשאלתךלילי 13:26 14/11/2012
בגן זה ממש לא ככה. אני כמעט לגמרי משוכנעת שזה קשור לבדיקת גבולות אצלנו ההורים וסביב לידת אחותו. בגן הוא גם בודק גבולות אך בדרכים אחרות.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו