צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  תינוקת בת חודשיים שלא ישנה ביום - מה עושים?חני 22:51 28/02/2013
שלום. יש לי תינוקת מקסימה בת שנתיים שמאז נולדה לא ישנה כמעט ביום. בלילה לעומת זאת היא ישנה ומתעוררת פעמיים שלוש כדי לינוק. בכל זאת כשסופרים יוצא שהיא ישנה 10-12 שעות בלילה מתוכן שעה שעתיים של יניקה, ואילו במשך היום עשקר דקות פה עשר דקות שם על השד תוך כדי יניקה. נסיונות להרדים אותה משך היום עולים בתוהו: גם אם היא מפהקת ונראית עיפה, קשה להרדים אותה. נחא תינוקת מאוד רגישה לרעשים ולאור, ולכן עם הזמן התחלתי להקפיד להחשיך באופן מוחלט את החדר (ביום) כשאני מרדימה אותה, לשים רעש רקע שיאטום את הרעשים של הבית, לנדנד וכו. ואז היא כן נרדמת אבל לרוב מתעוררת אחרי עשר דקות. בהתחלה עלתה מחשבה שאולי אאין לי מספיק חלב, ולכן היא לא נרדמת. עם הזמן תפוקת החלב השתפרה ואני נותנת גם תחליף מדי פעם, אבל ביום זה לא ממש עוזר - היא לא נרדמת. לאחרונה התברר שהיא גם לא נרדמת בנסיעה בעגלה - כשנמאס לה או משעמם לה היא בוכה , אבל לא נרדמת בעגלה. המקום היחיד עליו היא נרדמת זה על הידיים בעת הנקה או על מנשא. גם אז היא מתעוררת מכל רחש (למשל כשהיא נרדמת על השד ואני מרימה אותה לגרפס - היא במאה אחוז מהפעמים מתעוררת ונראית ערנית להפליא כאילו כלל לא ישנה). נקודת האור היחידה היא שבלילה היא ישנה, אבל 10-12 שעות של שינה רציפה ביממה זה נורא מעט, ולא מספיק.

הייתי משלימה עם המצב אילו לא הייתה נראית עיפה כל כך במשך היום... אבל רואים שהיא מתה לישון ופשוט לא נרדמת. מה אני יכולה לעשות? למשל - מה לעשות כדי שהיא כן תרדם בעגלה או כן תישן במשך היום יותר מרבע שעה במשך היום? האם מיעוט השינה יכול להזיק לה? (הבנתי שהמוח שלהם מתפתח בשינה, האם מיעוט השינה עלול לפגוע בהתפתחות שלה?)איך יוצאים מזה? האם עדיף לנסות להרדים בשעות קבועות ולו גם לעשר דקות רבע שעה? אשמח לכל עזרה. אמא טרייה ומודאגת.
   חכי, אמא יקרה. היא תארגן לעצמה את היממה. היא רק בת חודשיים! זה מתיש - אבל "סביר"דרורית אמיתי-דרור 14:24 09/03/2013
וכמובן: צרו אווירה של שינה לקראת הערב, טקס של אמבטיה, שקט, רוגע וכו'.

ומזל טוב!

דרורית אמיתי-דרור
מומחית לגיל הרך
יועצת להורים ולאנשי חינוך
0522322420




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו