צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך
מנהל/ת הפורום: דרורית אמיתי דרור
  דרורית יקרה, עזרתך חשובה לי מאודכואבת 16:43 21/07/2013
דרורית, העלאתי 2 הודעות בפורום לידה. אני מרגישה שאני מאוד רוצה ומבקשת את התייחסותך.
ילדי שנה הבאה, יעברו בלית ברירה (כספית) לגני מועצה. ילד בן 3 וילד בן 5.5.
הילדים ובת נוספת שלי מגיל שנתיים במסגרות אנטרופוסופיות מתוך אמונה בלב שלם ומלא.
השאלה שלי נוגעת לגן של הילד בן השלוש. הוא יצטרף לגן מועצה היחידי שיש פה במושב (וליד הגן של אחיו הגדול).הגננת בגן שלו, על פי חברותי במושב- היא אשה נעימה ואוהבת בסך הכל. אבל הדרך שבא היא מעבירה תכנים וערכים בגן בעייתית במיוחד (לפי דעותיי ודעות חברותיי). והינה דוגמאות:
- השמעת המנון והנפת דגל יומית.
- העברת מידע חדשותי (בזמן הטילים שהיו כאן- נתנה מידע הקשור לגלעד שליט ולשבויים
- נוהל של "כוכב השבוע", באופן שבועי. בו כל ילד מוכתר כמלך /ככוכב. בשבוע זה עליו להביא צעצועים מהבית , ולהחליט למי לתת אותם בגן. והוא מחליט על הכל בערך אל מול חבריו.
רוב ההורים בגן, מעיטים על הגן מממתקים בצורה מופרזת לחלוטין.
אני רוצה להבין , איך אני שבאה מקיצון כל כך רחוק -ודברים אלו אף נוגדים מצפונית - איך אני יכולה לנסות ולהתמודד מול דברים אלו מול הגננת (לפי ניסיונות קודמים של הורים - אין הרבה מה לעשות)

תודה מראאש
   שלום אמא, אני מבינה את ההתלבטות שלך ואת תחושת ה"צריך לשנות דברים מתוך אילוץ" שהיא תחושה לא נעימה.דרורית אמיתי-דרור 11:38 04/08/2013
אני מניחה שגם באופן יותר כללי - את מקפידה לחיות על פי עקרונות והתנהלות מוקפדת שמתאימה לך.
כמה דברים להרגעה:
1. ייתכן בהחלט שלילדים שלך יהיה הרבה יותר קל (ואולי אפילו נעים מאד וטוב) עם השינוי. ייתכן שלהם קל יותר להסתגל לשינוי הצפוי מאשר לך.
2. יש בגני הילדים גם הרבה דברים מאד נכונים וטובים, למרות הקבוצה הגדולה יותר ומיעוט הצוות (יחסית).
3. הרבה תלוי בגננת. גם אני מסתייגת מכמה מהדברים שהעלית (במיוחד הצפת ילדים בנתונים מעיקים שאינם רלבנטיים לחייהם בגיל הרך).אגב, עד כמה שידוע לי אין חובה של שירת ההמנון ועמידה מול הדגל וכו'. זו בחירה של הגננת. אני רואה גנים רבים מאד ולא ראיתי זאת בשום גן. כדי להתייחס לנקודה מסוג זה תצטרכי לברר קודם מה חושבים ורוצים ההורים האחרים. ייתכן שהם מאד מרוצים מהעניין הזה...
4. בעניין הממתקים: נראה לי שיחסית קל להתערב בסוגיה הזאת ולשנות. שיחה נינוחה ומכבדת עם הגננת וכן שיחה באסיפת הורים (בלי להיות קיצוניים לצד השני) יכולה להיות יעילה.
5. המנהג של ":כוכב השבוע" (אם הוא נעשה בצורה רגישה וטובה ובלי ליצור פערים גדולים מדי בין ילדים) יכול להיות פרויקט טוב, שנותן לילד ה"כוכב" (אני לא אוהבת את השם, אבל זה שולי) הרבה חיזוק ותחושת כוח טובה, נוכחות וכו'. יש ילדים שעבורם זה משהו מאד משמעותי וחשוב. אם הפרויקט הזה נעשה בשיתוף עבודה משפחתית - זה בהחלט משהו שיכול להיות מבורך. תלוי בתיווך של הגננת. את מתארת פרויקט טוב שנעשה באופן לא כל כך מוצלח. אפשר להציע הצעות לשיפור במסגרת הפרויקט עצמו. המסגרת טובה. צריך לתת לתוכן את הכיוון הנכון. נסי לשאול את הגננת מה מטרתה בפרויקט (אני בטוחה שמטרתה נכונה ומקצועית) ואז תוכלי להציע ולכוון את העשייה עצמה והביצוע בשטח אל אותה מטרה.

את בוודאי יודעת שיש גם דעות של אי נחת מהגנים האנטרופוסופיים. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות ולכל גישה יש אוהדים ומבקרים. על הדברים האובייקטיביים (ממתקים) קל לדבר ולהביע ביקורת. על היתר - קשה יותר.
ייתכן שכדאי יהיה לבקש שתהיה בגן באסיפת ההורים גם המדריכה של הגן. תצטרכו למצוא סיבה טובה לכך, כזו שלא תאיים על הגננת. זה לא תענוג גדול בשבילה. ייתכן שזה מכניס אותה ללחץ, הן מעצם הבקשה והן מנוכחות מי שאחראית עליה. אני תמיד חשבתי שאני, כמפקחת על מוסדות חינוך או כמרצה של סטודנטים לחינוך, לא מלחיצה את אנשי החינוך שתחת אחריותי. אבל בסתר לבי ידעתי שלמרות הקשרים הטובים מאד בינינו - אני זו שאחראית על תפקודם המקצועי וגם על העסתקם - ומכך משתמע שהם מרגישים תמיד בסוג של מבחן כשאני בשטח כשהם עובדים עם ילד, מדברים עם הורה, מנהלים אסיפת הורים וכו, גם אם אנחנו צוחקים ביחד לפני או אחרי ונהנים לעבוד ביחד.

חשוב שהדיאלוג עם הגננת יהיה דיאלוג וכמובן לא דיאלוג או הטחת אשמה או תוכחות. דיאלוג הוא הקשבה - ניסיון להבין את מניעיה ומטרותיה - הבעת דעה - הקשבה - וחוזר חלילה.
חשוב יהיה שתהיי קשובה, בעלת דעה ועמדה - אבל גם זהירה בכבודה (לטובתה ולטובתך ובמיוחד לטובת שיתוף הפעולה ביניכן) ומכבדת. אני בטוחה שאכן תהיי.

אני חושבת שבעוד חודש-חודשיים תגיעי למסקנות נוספות בקשר לגן, תראי בו גם דברים נוספים - ומקווה שתהיי מרוצה יותר.

בהצלחה,

דרורית אמיתי-דרור
יועצת להורים ולאנשי חינוך
מומחית לגיל הרך
0522322420
   תיקון הקלדהדרורית אמיתי-דרור 11:45 04/08/2013
חשוב שהדיאלוג עם הגננת יהיה דיאלוג וכמובן לא דיאלוג או הטחת אשמה או תוכחות
   שוב טעיתי... תיקון נוסףדרורית אמיתי-דרור 11:46 04/08/2013
חשוב שהדיאלוג עם הגננת יהיה דיאלוג וכמובן לא מונולוג או הטחת אשמה או תוכחות




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו