צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  צניחה ויוגה ואפשרות לניתוחי 16:13 25/04/2008
שלום לך סיון,
אני שנתיים לאחר לידה שניה של תינוק גדול (כמעט 4 ק"ג), לידה מהירה מאוד, טבעית, בה היו מן הסתם קרעים - בחדר הלידה הוגדרו כקטנים.

אני מתרגלת אשטנגה יוגה מזה 6 שנים (מאז הריון הראשון), שם כל הזמן עובדים על הסוגרים התחתונים ורצפת האגן. בשנה האחרונה אני מתרגלת לפחות 3 פעמים בשבוע ובמהלך היום מקפידה לכווץ את שרירי רצפת האגן ביחוד בעת מאמץ.

ולמרות זאת, נראה לי שיש צניחה. יש מעט בריחת שתן, טמפונים לא נשארים במקומם ומדרדרים למטה לעתים, וגם נסיון להשתמש בטבעת נובה רינג כאמצעי מניעה כשל, כי היא כל הזמן ירדה ויצרה תחושה לא נעימה (היא אמורה להישאר אי שם למעלה כל החודש).
לעתים יש תחושת אי נוחות, כאילו משהו בולט. רק עכשיו העזתי להסתכל והזדעזעתי... גושים בולטים, קרעים בשפתיים הקטנות.
אני שוקלת לעשות ניתוח איחוי וגם תיקון קוסמטי.
האם אוכל לחזור לתרגל יוגה גם לאחריו? מהם הסיכונים של ניתוח כזה?
   אפשרות לניתוחסיון נבות, פיזיותרפיסטית 17:15 26/04/2008
שלום י,

על הניתוח ועל הסיכונים אני חושבת שנכון יותר לשוחח עם הרופא המטפל, מה גם שיש מס' שיטות ואת השיטה הניתוחית מתאימים למצב, כך שזה ממש משהו לשוחח עליו עם הרופא המנתח האיש. אם תרצי המלצה אשמח לעזור לך (שלחי לי רק מייל בעניין). דרך אגב- בדרך כלל עושים את הניתוחים הללו לאחר שהאישה סיימה את תכנוני הילודה שלה, או במקרים קשים בין הלידות, אבל אז ברור לאישה שהלידה הבאה תהיה בניתוח קיסרי.

לאחר ניתוח, אני לא רואה שום סיבה שלא תחזרי לפעילות הגופנית האהובה עליך, וזאת כמובן לאחר זמן החלמה (כ- 6 שבועות) ותוך הדרגתיות בעומסים בחזרה.
משהו בכל זאת קצת "קפץ לי לעין" משאלתך, וזאת העובדה שלא הצלחתי להבין האם אי פעם בדקה אותך אשת מקצוע שבחנה את מצב השרירים וראתה האם את עובדת נכון. אמנם התמונה שאת מתארת מצביעה על נזק לרקמת חיבור, אבל לא ברור האם את אכן ממצה את היכולת השרירית במקום.

רפואה שלמה והמשך חג שמח,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו