צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  שלום סיוון - שאלה על שרירי הבטן אחרי הלידהעדי 21:30 26/04/2008
ילדתי לפני שבוע, לידה שנייה, והבטן עוד רחוקה מאד ממצבה לפני ההריון.. כשאני שוכבת על הגב - הבטן נראית מדולדלת ורכה, אבל בעמידה היא עגולה ובולטת ממש כמו בחודש שישי של הריון! אציין כי הרחם ירדה ומהבחינה הזאת הכל בסדר (לפי בדיקת רופא). האם ייתכן שיש בעיה כלשהי (כמו היפרדות שרירים), או שפשוט לשרירים לוקח יותר זמן אחרי הריון שני לחזור לקדמותם?

עדי
   מזל טוב לעדיסיון נבות, פיזיותרפיסטית 00:09 27/04/2008
שלום עדי,

ילדת לפני שבוע, וכבר את מצפה שהבטן תחזור למצבה טרם ההריון?! עדי יקרה, הכל תקין, והרחם, למרות שירדה, עדיין נמצאת מחוץ לאגן (יקח לה כ- 6 שבועות להתכנס לגודלה טרם ההריון) ולרקמות החיבור בבטן יקח כ- 4 עד 6 חודשים להתאושש ולחזור למצבם הקודם (בהנחה שלא ניזוקו בקרע). גם לגבי היפרדות שרירים - זה הזמן של רקמת החיבור שבין שרירי הבטן האורכיים לחזור למצבה, כך שמאוד מוקדם עדיין להעריך כמה היפרדות תישאר. בקיצור... סבלנות! תני לעצמך להתאושש ולהשיב כוחות לאחר הלידה, התחילי בינתיים רק בתרגול של שרירי רצפת האגן ובהמשך צרפי גם תרגול של שריר הבטן הרוחבי. ואם עדיין לא מסתדר - אני כאן :-)

לסיכום: (בטח את מכירה את זה מהילד הגדול) סבלנות לא קונים בשום חנות ;-))

שיהיה עם המון מזל, והמון שעות שינה בלילה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   תודה סיוון! קצת נרגעתי...עדי 18:33 27/04/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו