צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  כיווץ שרירי רצפת אגןתולי 08:15 24/04/2008
הי, אני מתאמנת עכשיו עם האפינו וקצת מופתעת מהפידבק של המכשיר. אני מצליחה לכווץ את השרירים לשניה שתיים, ואז למרות שאני מרגישה כאילו עדיין מכווצת, בעצם יש שחרור. עצות? הנחיות?
תודה!
   תרגול עם אפינוסיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:30 24/04/2008
שלום תולי,

לדעתי הסיבה שאת מרגישה עדיין מכווצת אך בפועל רואה ירידה בלחץ היא סבולת שרירית נמוכה. קצת פיזיולוגיה כדי להבין מה קורה...
איך מתכווץ שריר? - השריר בנוי יחידות-יחידות (סיבי שריר). ככל שהשריר מיומן יותר בביצוע פעולה, השריר יגייס חלק מן הסיבים שלו, וכל הזמן תהיה תחלופה תוך כדי כיווץ (חלק במנוחה וחלק בעבודה, על מנת לשמר מצב עבודה לאורך זמן). בשריר שאינו מיומן - השריר יגייס את הסיבים שלו בצורה לא מסודרת וינסה לגייס מקסימום סיבים אפשרי כדי להצליח בביצוע הפעולה, היות ואינו מיומן- תהיה עייפות של הסיבים וחלקם "יפרשו" מביצוע המשימה - כך שבעצם, למרות שאת מתכוונת לבצע כיווץ ואפילו מרגישה שאת עדיין בכיווץ - יש ירידה במד הלחץ - כי את מפעילה פחות כוח בכיווץ שלך.

מה לעשות כדי להשתפר - להמשיך ולהתאמן, לנסות ולעבוד בהתחלה על זמני כיווץ קצרים יותר, כדי שכל כיווץ וכיווץ יורגש לך באופן ברור, ו...כולי תקוה שאת אכן מבצעת את הפעולה הנכונה, משום שהאפינו מגיב בעליית לחץ גם כשמבצעים את פעולה של דחיפה (=כיווץ שגוי ומזיק).

מקווה שהצלחת להבין את תשובתי, ואם לא...אני כאן לצורך הבהרות נוספות :-)

חג שמח!

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   תודה רבה סיון, עזרת לי רבות! להשתמע לאחר הלידה :-)תולי 09:59 04/05/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו