צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  אחרי הלידהלי 22:34 15/05/2008
שלום סיוון!

אני כחודש אחרי לידה, כירורג איבחן אצלי שתי בעיות: בקע טבורי קטן יחסית, וטחורים די רציניים. לגבי הבקע - הוא טוען שהדרך היחידה לתיקון המצב זה ניתוח, אחרת המצב יחמיר במשך הזמן. רציתי לדעת האם יש תרגילים כלשהם שיכולים לשפר את המצב בשתי הבעיות האלה, או לפחות לעצור את ההחמרה? האם יש פעילות שעליי להימנע ממנה? למשל, האם מותר לעשות תרגילי בטן?

תודה מראש

לי
   חודש אחרי לידהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 21:09 18/05/2008
ללי שלום,

קודם כל מזל טוב לרגל הלידה. לא ציינת איזו לידה זו, ומה בדיוק הבעיה שלשמה פנית לכירורג (האם רק בעיה אסתטית או הרניה שגורמת כאב וכד'), אך בהנחה שמדובר רק במשהו אסתטי, נראה לי מוקדם מידי לקבל החלטה בדבר ניתוח - אולי שווה להיוועץ בכירורג נוסף.

לשאלתך - בהחלט יש מה לעשות מבחינת התנהלות בתרגילים ובשימוש נכון בגוף. היות והזכרת לפחות שני תסמינים שאי אפשר להתעלם מהם, הייתי ממליצה לך לפנות לפיזיותרפיסטית של רצפת האגן כדי שתבדוק אותך ותדריך אותך באופן אישי, כדי לוודא שאת מבצעת את התרגול בצורה נכונה.

בינתיים, השתדלי ככל שאת יכולה להימנע ממאמצים, להימנע מלחיצות בשירותים (גם של שתן וגם של צואה), וכרגע בהחלט להימנע גם מתרגילי בטן, עד שתודרכי כיצד לבצעם נכונה.
כדי להקל על הטחורים, אפשר להיעזר במשחות, קומפרסים, וכיווצים של רצפת האגן (בהנחה שאת יודעת) במנח של עמידת חזה-ברכיים=כלומר: שהישבן גבוה מבית החזה, כמו בתנוחת תפילה של מוסלמים.

בהצלחה, ושיהיו לך לילות רווי שינה...

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   לסיוון - המשך לשאלהלי 21:52 18/05/2008
שלום סיוון ותודה על התשובה המפורטת.
אני רוצה לפנות לפיזיוטרפיטית של רצפת האגן - איך אני עושה זאת? האם אפשר דרך קופת חולים? האם את עובדת עם קו"ח מכבי? או שאת יכולה להמליץ לי על מישהי שעובדת דרך מכבי?

תודה
   המשך תשובהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:05 18/05/2008
ללי שלום,

אין שום בעיה לפנות דרך קופ"ח - היום יש בכל קופות החולים שירות כזה.

באשר אלי - אני עובדת ביחידה לרצפת האגן של בי"ח תל השומר (03-5302660), או בקליניקה פרטית (03-6359875). אינני עובדת עם קופות חולים.

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו