צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  כאבים באגן אחרי לידהסיון 20:04 28/06/2008
שלום סיון,
אני חודש אחרי לידה שניה. יש לי כאבים חזקים באזור האגן - קשה לי למקד בדיוק איפה אבל כל האזור שם בפנים כואב, לפעמים לחץ חזק שמזכיר לי את הצירים, כאב קדימה ואחורה. הבוקר היה כאב חזק מאוד שנאלצתי לקחת משככי כאבים. באופן כללי קשה לי עם מעברים מישיבה לעמידה והתחלת הליכה אחרי ישיבה ממושכת.
מה עושים?
תודה, סיון
   כאבים באזור האגן לאחר לידהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 18:20 29/06/2008
שלום סיון, ומזל טוב לרגל הלידה,

כאבים באזור האגן ומפרקי האגן אינם נדירים, לצערנו, ויכולים לנבוע מסיבות שונות דוגמת הורמוני ההריון שלאחר הלידה ריכוזם יורד לאט, אך עדיין נשארת תנועתיות יתר במפרקי האגן (במקום שבנורמה אין תנועתיות רבה), כאבים יתכנו גם על רקע תזוזה (מעין "נקע") של אחת מעצמות האגן או על רקע של טראומה לרצפת האגן.

בכל מקרה, ותהא הסיבה אשר תהא, הכתובת לטיפול היא פיזיותרפיה על מנת לשקם את המערכת השרירית הפנימית והחיצונית אשר תומכות באגן.

בינתיים - כדי להקל ככל שניתן, הימנעי ממאמצים מיותרים, ובעת מנוחה היעזרי בכרית בין הרגליים (לכל אורך הרגל) ובכל מקרה, מה שתמיד רלוונטי לרצפת האגן - להימנע מלחיצות בשירותים (של שתן או צואה).

מזל טוב ובהצלחה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו