צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  פעילות גופנית מזיקה לרצפת אגן?דניאלה 16:37 05/07/2008
סיון שלום, אני כיום שנה וחצי אחרי לידה. לפני ההריון, בזמן ההריון ולאחריו עשיתי פעילות גופנית (ריצה, שחייה, אופניים, כדורסל). בזמן ההריון עשיתי גם פילאטיס. כמה חודשים אחרי הלידה התחלתי להרגיש חולשה של רצפת האגן והיו לי כמה מקרים של בריחת שתן בזמן התעטשות או פעילות גופנית (למשל, צעד וחצי בכדורסל)וגם החלקה של הטמפון החוצה.שתי שאלות:
אחת האם יתכן שסוג הפעילות הגופנית (בעיקר ריצה וכדורסל)מזיקים לרצפת האגן?
האם יכול להיות שאני פשוט לא עושה נכון את התרגילים ודוחפת במקום לכווץ? האם אפשר לעשות בדיקה עצמית לענין ואיזה טיפול מומלץ כדי לשנות זאת?
   ספורט מזיק?סיון נבות, פיזיותרפיסטית 18:08 05/07/2008
שלום דניאלה,

כל סוג של ספורט המערב high impact (דוגמת ריצה, קפיצה וכיוב') יש בו יותר פוטנציאל לעידוד נזק לרצפת האגן.

באשר למקרה הספציפי שלך: יתכן שאת שוגה בכיווץ, או שאת דווקא עושה את הכיווץ נכון, אך השריר כל כך חלש, שלא מצליח ליצור כיווץ אפקטיבי וברור לאורך זמן. בדיקה עצמית לעניין יכולה להיות ה"סטופ טסט"=מבחן עצירת השתן (קראי על כך באתר שלי, רק שימי לב שזו אינה דרך תרגול אלא טסט חד פעמי), אך הדרך הטובה ביותר לקבל מושג על אופן עבודת השריר הוא להיבדק ע"י אשת מקצוע, ובהתאם גם יוחלט על אופן הטיפול.
(על הטיפול הפיזיותרפי תוכלי גם לקרוא באתר שלי).

בהצלחה ורפואה שלמה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו