צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  צניחת איבריםסיגל 08:10 20/07/2008
שלום רב
כיצד מזהים צניחת רקטום? מהם הסימנים שמאותתים שיש כזו בעייה?
אני מרגישה מוזר באיזור הזה...לא יודעת להסביר... וגם מאז הלידה יש לי ריבוי של הוצאות אוויר מהנרתיק והרקטום ללא קשר לסוג מזון מסויים....אינני יודעת מדוע זה קורה?
תודה
סיגל
   תחושות מוזרות באזור הנרתיק והרקטוםסיון נבות, פיזיותרפיסטית 20:24 22/07/2008
שלום סיגל,

כיצד מזהים צניחת רקטום? - בעיקרון מי שמאבחן את הצניחה הוא רופא אורוגינקולוג או פרוקטולוג. איך את יכולה לזהות? - קצת קשה לזהות באופן עצמי, אך תחושות שיכולות לרמוז לך על בעיה באזור, יכולות להיות קושי להוציא צואה (למרות שיכול לנבוע גם מסיבות אחרות), תחושת גוש בנרתיק (שגם כן יכולה לנבוע מצניחה של איבר אחר).

לגבי גזים מהרקטום - אם אין שליטה על גזים מהרקטום, כדאי מאוד לפנות בהקדם ולעשות בירור האם חלה פגיעה בשריר הסוגר האנאלי, ובהתאם לעשות שיקום פיזיותרפי לאיזור. לא כדאי להזניח, כי זוהי אחת הפגיעות הפחות נעימות ברצפת האגן, כי אי שליטה על גזים יוצרת מבוכה חברתית רבה.

לגבי גזים מהנרתיק - גזים מהנרתיק לרוב קורים בשל רפיון של רקמות החיבור, במקרה שלך, סביר להניח שבעקבות המתיחה שעברו בעקבות הלידה. במה שניתן בכל זאת לעזור- לשקם את השרירים באזור ובכך להעניק יותר "סגירה" לאזור הנרתיק (כל זאת בהנחה שהנזק לרקמות החיבור אינו חמור עד כדי כך).

לסיכום - דרך האינטרנט בלתי אפשרי לאבחן או לענות במדויק על שאלות דוגמת שאלתך, אלא רק להסביר בקוים כלליים...(מקוה שלפחות על זה עניתי לך) - ממליצה לך בחום לא להזניח ולגשת לטפל בהקדם.


בהצלחה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו