צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  מתי יודעים שאכן יש נזקנעה 18:40 10/09/2008
סיוון שלום
אני נמצאת שלושה שבועות לאחר לידה שלישית, בת 35, משקל התינוק בלידה 3800 ובלידה קודמת 4000 ק"ג. הלידה היתה מהירה, ללא לחיצות מרובות. בימים האחרונים שמתי לב לבליטה, גוש אותו אני יכולה לראות בעזרת מראה, נמצא בתוך הנרתיק אך אני רואה ולעיתים גם מרגישה. בערב זה בולט יותר מבבוקר. טרם הייתי אצל רופא הנשים שלי. אני מניחה שזו צניחה כלשהי, לצערי, שאלתי היא האם יכול להיות שאני טועה? האם יכול להיות שזה יסתדר בהמשך (היות ואני רק 3 שבועות לאחר לידה), האם יש משהו לעשות כעת? כמה זמן אחרי לידה יש לבדוק זאת?
סליחה על מבול השאלות, אני מאוד מוטרדת
תודה
   גוש בנרתיקסיון נבות 09:25 15/09/2008
שלום נעה, ומזל טוב לרגל הולדת הינוקא,

לפי כל התיאורים נראה שאכן מדובר בצניחה, אך כמובן יש צורך באבחנה קלינית מסודרת.
הבשורות הטובות:
את עדיין בתקופה של החלמת רקמות החיבור מהלידה, בתקופה שהכל עוד ספוג בהורמונים, מרככי רקמות חיבור (במיוחד אם את מניקה), כך שהמצב יכול עוד להשתפר, ותמיד אפשר לסייע גם בהתנהלות נכונה בשעת התרוקנות (להימנע בכל מצב מלחיצות בשירותים, הן של שתן והן של צואה) ולהתארך בשעת התרוקנות (=לא לשבת כמו פרח נבול על השירותים, אלא בגו ארוך מוטה קדימה). כמובן שלתרגל נון-סטופ את רצפת האגן, כדי לחזק את המרכיב השרירי, ולהקפיד במיוחד על כיווץ לפני ובמשך כל מאמץ, ואיפה שניתן, להימנע כלל ממאמץ (למשל - אם מישהו יכול להעמיס את העגלה לבגאז' במקומך, זה עדיף, ואם זו את, בכל זאת, אז כווצי לפני ובמשך המאמץ...)
מתי לאבחן? תוכלי להתחיל את המעקב אצל רופא בתום משכב לידה, ואת שיקום רצפת האגן, אפילו עוד לפני.
הבשורות הרעות: אני מקווה שלא יהיו. מאחלת לך רק טוב, והרבה שעות שינה בלילה :-))

שנה טובה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   תודה רבה ושנה טובהנעה 13:02 15/09/2008
   יש באתר הזה סרטון שמציג את הבעיה והפתרון www.neuman-urogynecology.comדלית 00:51 22/09/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו