צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  כאבים במפשעהneta 06:59 13/10/2008
שלום אני בשבוע 31 ואני סובלת מכאבים נוראים במפשעה. אני לא יכולה ללכת, לשים מכנסיים (לעמוד על רגל אחת..) ולעלות במדרגות. אני ממש מרגישה נכה. הרופא לחץ על נקודה כואבת ואמר שזה בעיה במפרק ה-SYPHSIS PUBIS ושאין לי מה לעשות.

אני בארה"ב וממש קשה לי לקבל את התשובה הזו. אני חייבת לזוז (אני בחופש כאן) וזה ממש מדכא אותי.מה ניתן לעשות? האם ללכת לכירופרקט? רפואה סינית? אני ממש אבודה...

תודה
   כאבים במפרקי האגן בהריוןסיון נבות, פיזיותרפיסטית 20:44 16/10/2008
שלום neta,
מעתיקה לך לכאן תשובה שכתבתי בעבר בנושא:
מקור הכאב הוא בגמישות יתר במפרקי האגן הנגרמת בשל הורמוני ההריון (רלקסין ופרוגסטרון) שתפקידם לרכך את כל רקמות הגוף כדי לאפשר את "הכלת" ההריון (הכל נדחק לצדדים, הרקמות נמתחות וכד') הללו (שאינם מבדילים בין רקמות החיבור של הבטן, או הרצועות המייצבות את הקרסול...) מרככים גם את מפרקי האגן (מתוך כוונה טובה...כי אז האגן יכול להגדיל את היקפו בשעת הלידה ולאפשר יותר מרחב לראש העובר). הכאב הזה מאוד שכיח בקרב נשים הרות, אפילו ממש מתחילת ההריון (כי ההורמונים מופרשים ממש מתחילתו).
אין לכך השלכות על מהלך הלידה, פרט לעובדה שלפעמים יש יותר רגישות אחרי הלידה, אבל זה מחלים לאט אחרי הלידה.
מה לעשות?
יש טכניקות לטיפול במפרקי האגן עוד בזמן ההריון (זהו טיפול שמתבצע באופן פרטני), טכניקות אלו באות לעודד את המערכת השרירית התומכת במפרקי האגן, ויכולות להביא להקלה משמעותית. לפעמים אפשר להיעזר ב"חגורת אגן" (ל-א חגורת הריון, חגורת אגן זה משהו אחר), אבל הבעיה היא שאין להשיג כאלו בארץ אלא רק דרך האינטרנט, וברוב המקרים עד שזה מגיע האישה כבר יולדת...(כי עד שהגיעה מלכתחילה לטיפול היא כבר בשבוע מתקדם). דבר אחרון - להימנע (ככל שניתן) מפעולות המערבות גזירה על מפרקי האגן - פעולות כאלו הן פעולות בהן רגל אחת פה ואחת שם - למשל כמו בעליית מדרגות. וטיפ אחרון - לישון עם כרית בין הרגליים - זה גם מוריד מהעומס על מפרקי האגן.
ואחרון בהחלט - במקרים של כאב מאוד קשה שוקלים שימוש בהליכון להורדת עומס או במקרים קשים מאוד-מאוד - גם שימוש בכיסא גלגלים לצורך ניוד.

בהצלחה, והריון קל ונעים

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו