צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  צלקת בולטת ורצפת אגן ברצפה...ש.ש 21:32 22/10/2008
היי. אני בשבוע 26 להריוני השלישי. מהלידה הראשונה קיימת אצלי צלקת (מהואקום) אותה אני מרגישה בולטת ונפוחה, במיוחד בישיבה בשירותים. אני חייבת לציין כי בהריון השני חשתי בבליטה רק לקראת סוף ההריון, ואילו בהריון זה אני מרגישה את הצלקת דיי הרבה זמן.
בנוסף, לאחר עמידה ממושכת ומאמץ פיזי (ניקיונות ובישולים...) אני מרגישה היטב את אזור רצפת האגן... ויש לעיתים בריחונת קטנטונת של שתן.
האם יש תקווה?
מה אפשר לעשות כבר בשלב זה (בהריוו) ולאחר הלידה?
   צלקת ושאר מטרדים...סיון נבות, פיזיותרפיסטית 23:04 23/10/2008
שלום ש.ש,

לא ברור לי מדברייך האם אכן אובחן בעבר שמדובר בצלקת (ולא, נניח, איזו צניחה בדרגה קטנה), אבל בכל מקרה וללא כל קשר, בהחלט שיש מה לעשות, אפילו שאת עדיין בהריון - כי אפשר (גם בהריון) ללמוד איך לעבוד נכון עם רצפת האגן וגם לקבל הדרכה לקראת הלידה כדי להגן על רצפת האגן ולהגיע אל סיומה עם כמה שפחות נזק.
אגב - הסיבה שאת מרגישה בסוף יום יותר את רצפת האגן נעוצה בעייפות - כמו כל שרירי היציבה האחרים שלנו שמתפקדים פחות טוב כשאנחנו עייפים - כך גם רצפת האגן - ולכן מומלץ, דוקא בגלל שאת בהריון, לחלק את המאמצים כמה שניתן, או לקחת הפסקות, או הכי טוב - למצוא מתנדב שיעשה אותם במקומך :-)

בקיצור- פגשי בהקדם פיזיותרפיסטית של רצפת האגן (כדאי לציין בפני קופת החולים שלך שאת הרה וחשוב לך להגיע לפני הלידה, בתקוה שיקלו עליך עם ההמתנה)

המשך הריון שקט,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו