צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  מומחה אורוגניקולוגיהמילי 09:29 30/11/2008
סיון שלום,
אני בחודש שישי, הריון שני. ילדתי את בתי הבכורה לפני שנה וחודש בלידה טבעית, ללא משככים, במשקל 4,390 ק"ג ללא חתך, עם קרעים בדרגה 1. כשישבתי בשירותים ביום שישי, הרגשתי גולה קטנה מהנרתיק כשניגבתי שנעלמה אחרי שקמתי ואי אפשר היה להרגיש אותה עם האצבע. התקשרתי לגניקולוג שלי והוא אמר שיתכן ומדובר בצניחה קלה שבאה לידי ביטוי בגלל הלחיצות והמעמסה של ההריון וההרמות של בתי הבכורה.. מאז אני מרגישה בנפיחות קלה בנרתיק גם בזמן פיפי, אבל אין כאבים או תחושות כובד.
אני מעוניינת לקבוע תור לאורוגניקולוג, כדי לבדוק את המצב, ובנוסף אני צריכה פיזיותרפיסט/ית עם התמחות ונסיון בתחום כדי לתרגל במהלך ההריון ולהגיע מוכנה ללידה.
חבל מאוד שלא מדברים על חשיבות תרגול רצפת אגן לנשים בהריון ולאחר לידה, לא בקופות חולים ולא במחלקות יולדות. ובכך ניתן למנוע נזקים שיכלו אולי להימנע. נודע לי מחומר שקראתי באינטרנט מאוחר מדי. אגב, מה המלצותייך בנוגע לחגורת הריון?
אשמח אם תוכלי להפנות אותי למומחים באזור בית שמש, או קרית גת או הישובים בסביבה
תודה.
   הפניהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:03 01/12/2008
שלום מילי,

גם לי צר על כך שלא מדברים ומסבירים מראש לנשים על רצפת האגן ועל ההשלכות של התנהלות לא נכונה עליה.

לגבי חגורת הריון - האם את מתכוונת לחגורת הריון או לחגורת אגן? אלו שני דברים שונים ולכל אחד מטרה אחרת. לא הייתי ממליצה באופן גורף על חגורת הריון משום שחגורת הריון במקרים מסוימים יכולה להוסיף עומס על רצפת האגן ובמקרים אחרים לתת תמיכה חשובה ונחוצה לבטן - הכל תלוי במקרה ובאישה, ולכן הדבר הנכון ביותר הוא להתאים אישית על פי המקרה והצרכים.

לגבי מטפלים באזורים שציינת - אינני מכירה ספציפית, אבל תוכלי לעיין באתר הישראלי לרצפת האגן שהקימה בשעתו יהודית שריג ז"ל, שם מרוכזים שמות כל המטפלות בארץ, מדן ועד אילת.
הכתובת: www.pelvicfloor.co.il

בהצלחה, והמשך הריון קל שקט ונינוח,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו