צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  באמצע הריון עם שאלותאילאיל26 מהצפון 21:48 11/01/2009
שלום אני בת 26. נמצאת בהריון שני. הריון ראשון לפני כשנתיים וחצי. אחרי הריון ראשון התגלתה צניחת רחם ושלפוחית דרגה 1. הייתי רואה לפעמים את צוואר הרחם בתוך הנרתיק. ואחרי פיזיותרפיה הנרתיק היה נראה די טוב ולא ראו כמעט בליטה בתוכו. מלכתחילה הצניחה הייתה קלה.

ואילו היום אני בהריון שני - שבוע 12 ולתדהמתי צוואר הרחם יוצא החוצה לפעמים כשמתחשק לו, לפעמים הוא ממשש נמצא כ 2 ס"מ בחוץ. - דבר מאוד מאוד מאוד חדש לי ומלחיץ אימים.

אחרי הריון 1 הייתי מאוד מדוכאת ממצבי אך לא חשבתי שעוד הריון יגרום לכזה הרעת מצב. שכן אני מתכננת עוד כמה הריונות.

שאלותיי:
1. האם זה שהצוואר רחם כעת בחוץ לפעמים זה אומר שמצבי הוחממר????????????????????

2. האם מצבי יכול לחזור לקדמותו לאחר הלידה השנייה?

3. האם ישנו איזשהו "חלון הזדמנויות" כעת בזמן הההריון שניתן לנצל מבחינת הורמונים וכו' על מנת לנסות להטיב עם מצבי המפחיד אימים?

תודה. אילאיל.
   חלון הזדמנויותסיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:43 13/01/2009
שלום אילאיל,

ברשותך אני משרשרת תשובות בהמשך לשאלותייך:
1. האם זה שהצוואר רחם כעת בחוץ לפעמים זה אומר שמצבי הוחממר???????????????????? - לא חייב, כי צריך לקחת בחשבון שבהשפעת הורמוני ההריון (פרוגסטרון ורלקסין) רקמות החיבור רכות יותר וגמישות יותר ולכן יש יותר אפקט של "צניחה".

2. האם מצבי יכול לחזור לקדמותו לאחר הלידה השנייה? - תלוי מה מידת הנזק שתיגרם לרקמות החיבור.

3. האם ישנו איזשהו "חלון הזדמנויות" כעת בזמן הההריון שניתן לנצל מבחינת הורמונים וכו' על מנת לנסות להטיב עם מצבי המפחיד אימים? - תמיד כדאי לדעת יותר על תפקוד נכון של רצפת האגן וגם לקבל הדרכה כיצד להתנהל בהריון ובלידה עם רצפת האגן - ואת זה עושים אצל פיזיותרפיסטית של רצפת האגן (בכל קופ"ח אפשר למצוא).

נוכח התיאור שהבאת כאן (בהנחה שהוא אכן משקף את המציאות) ממליצה לך גם לפנות במקביל לרופא - אורוגינקולוג שיעריך את מצב רצפת האגן שלך מבחינת מידת צניחת האיברים ויוכל לכוון אותך בצורה נכונה יותר כיצד לפעול (אם יש סכנה לפגיעה שתגרום נזק כזה שיחמיר מאוד את צניחת האיברים בעקבות הלידה, יתכן שאולי ימליץ על ניתוח קיסרי).

המשך הריון שקט וקל,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   תודה. אני אכן שוקלת קיסריאילאיל26 מהצפון 14:32 14/01/2009
תודה לך לתגובה.
כבר בחילת ההריון התחלתי לשקול קיסרי אבל אני לא בטוחה סופי.
אודה לשאלות:
1.האם רופא יכול באמת להעריך האם לידה נוספת תוכל להחמיר את המצב או שבכל מקרה המצב יוחמר?? ואם כן, באישזה חודשים מומלץ לעשות זו? האם יש הבדל אם אבדק
אצלנו למשל בחודש 4 או 7?

2. חלון הזדמנויות - האם ישנו איזשהו חלון הזדמנויות או זמן מסויים בהריון שבו תרגילים יכולים מאוד לשפר?? בגלל המצאות הורמונים מסויימים? ובאיזה שלב יש פחות הורומנים?

תודה
   חלון הזדמנויות - המשךסיון נבות, פיזיותרפיסטית 08:56 16/01/2009
שלום אילאיל,

1.האם רופא יכול באמת להעריך האם לידה נוספת תוכל להחמיר את המצב או שבכל מקרה המצב יוחמר?? ואם כן, באישזה חודשים מומלץ לעשות זו? האם יש הבדל אם אבדק
אצלנו למשל בחודש 4 או 7? - לדעתי מומלץ שתיבדקי גם וגם, אבל מי שיוכל להנחות אותך בצורה הטובה ביותר מתי להיבדק ואיזה מעקב לנהל, זה הרופא עצמו.

2. חלון הזדמנויות - האם ישנו איזשהו חלון הזדמנויות או זמן מסויים בהריון שבו תרגילים יכולים מאוד לשפר?? בגלל המצאות הורמונים מסויימים? ובאיזה שלב יש פחות הורומנים? - התרגילים יכולים לעזור במניעת נזק נוסף. לומר שהם יכולים לשפר יהיה מוגזם מבחינת הציפיות. אך מניעת נזק נוסף היא לא פחות חשובה, משום שרקמות החיבור והמבנים השריריים באים לשמור על העצבוב ברצפת האגן, וכל מניעה של נזק נוסף לעצבוב באזור שווה את המאמץ.
מתי יהיו פחות הורמונים? - אחרי הלידה וסיום ההנקה (רק לא להבין מכך שלא טוב להניק, אלא להבין שבתקופת ההנקה עדיין ממשיכה אותה השפעה "מרככת")

המשך הריון קל ונעים,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו