צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  האם זו בעיה ברצפת האגןמאיה 15:35 16/01/2009
שלום
אני בת 35 בהריון שני (הקודם לפני כשנתיים וחצי) בשבוע 32.
בעבודתי אני עומדת יחסית הרבה שעות - ובערב אני סובלת מכאבים משמעותיים באזור... שאני לא בטוחה איך לקרוא לו - ממש בין הרגליים (גם בפות אך גם יותר אחורה לכיוון פי הטבעת).
האזור נראה ומרגיש נפוח ובולט יחסית למה שהיה פעם. ויש לחץ במקום.
אין לי בריחת שתן.
האם זה תאור של החלשות רצפת האגן - למרות שזה חיצוני ולא בתוך הוגינה?
מה לעשות?
תארתי את זה לרופאת הנשים שלי - אבל היא איכשהו "מתחמקת" מלבדוק אותי, ואני מהמבוכה - לא מתעקשת...

אשמח מאוד לתשובתך
זה מאוד מטריד אותי
תודה
מאיה
   כאבים בין הרגלייםסיון נבות, פיזיותרפיסטית 11:57 17/01/2009
שלום מאיה,

רוב הסבירות שמדובר בכאבים שמקורם מפרקי האגן שבהריון נגרמת בהם יותר תנועה מן הנורמה בהשפעת הורמוני ההריון המרככים את רקמות החיבור בגוף ובהן גם הרצועות המייצבות את מפרקי האגן (התופעה היא פיזיולוגית, נורמלית, שכיחה מאוד - ...אך זה לא אומר שהיא לא כואבת...) אז הנה אני עושה שוב "קופי-פייסט" על תשובה שכבר נתתי בעבר בדיוק בעניין זה:


מקור הכאב הוא בגמישות יתר במפרקי האגן הנגרמת בשל הורמוני ההריון (רלקסין ופרוגסטרון) שתפקידם לרכך את כל רקמות הגוף כדי לאפשר את "הכלת" ההריון (הכל נדחק לצדדים, הרקמות נמתחות וכד') הללו (שאינם מבדילים בין רקמות החיבור של הבטן, או הרצועות המייצבות את הקרסול...) מרככים גם את מפרקי האגן (מתוך כוונה טובה...כי אז האגן יכול להגדיל את היקפו בשעת הלידה ולאפשר יותר מרחב לראש העובר). הכאב הזה מאוד שכיח בקרב נשים הרות, אפילו ממש מתחילת ההריון (כי ההורמונים מופרשים ממש מתחילתו).
אין לכך השלכות על מהלך הלידה, פרט לעובדה שלפעמים יש יותר רגישות אחרי הלידה, אבל זה מחלים לאט אחרי הלידה.
מה לעשות?
יש טכניקות לטיפול במפרקי האגן עוד בזמן ההריון (זהו טיפול שמתבצע באופן פרטני), טכניקות אלו באות לעודד את המערכת השרירית התומכת במפרקי האגן, ויכולות להביא להקלה משמעותית. לפעמים אפשר להיעזר ב"חגורת אגן" (ל-א חגורת הריון, חגורת אגן זה משהו אחר), אבל הבעיה היא שאין להשיג כאלו בארץ אלא רק דרך האינטרנט, וברוב המקרים עד שזה מגיע האישה כבר יולדת...(כי עד שהגיעה מלכתחילה לטיפול היא כבר בשבוע מתקדם). דבר אחרון - להימנע (ככל שניתן) מפעולות המערבות גזירה על מפרקי האגן - פעולות כאלו הן פעולות בהן רגל אחת פה ואחת שם - למשל כמו בעליית מדרגות. וטיפ אחרון - לישון עם כרית בין הרגליים - זה גם מוריד מהעומס על מפרקי האגן.
ואחרון בהחלט - במקרים של כאב מאוד קשה שוקלים שימוש בהליכון להורדת עומס או במקרים קשים מאוד-מאוד - גם שימוש בכיסא גלגלים לצורך ניוד.

וחזרה לעניננו - האם זו בעיה של רצפת האגן? - התשובה היא כן - אבל באופן עקיף, משום שהמתח הבסיסי של שרירי רצפת האגן מושפע גם הוא מאותה תנועתיות יתר של המפרקים ולכן יכול להשפיע גם על תפקודם של השרירים.

המשך הריון קל ו"שקט",

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   תודה על התשובה המהירה... וחידוד השאלהמאיה 13:18 17/01/2009
תודה סיון,
אבל האם זה אמור לגרום לכל האזור להיות נפוח? ממש כל האזור בולט כלפי מטה... מחיפושים באינטרנט פחדתי שזה פרולפס או משהו כזה...
   תודה על התשובה המהירה... וחידוד השאלהמאיה 13:18 17/01/2009
תודה סיון,
אבל האם זה אמור לגרום לכל האזור להיות נפוח? ממש כל האזור בולט כלפי מטה... מחיפושים באינטרנט פחדתי שזה פרולפס או משהו כזה...
   כאבים - חלק ב'סיון נבות, פיזיותרפיסטית 15:28 17/01/2009
שלום מאיה,

יתכן גם פרולפסוס (לטובת אלו שלא בקיאים במינוח = צניחת איבר או יותר מאיברי האגן) ויתכן שמדובר בדליות (ורידים) בפות. אחת ממגבלות האינטרנט הידועות היא חוסר היכולת לאבחן, לכן כל מה שאפשר זה רק לשער השערות ולעודדך לגשת לפיגורה רפואית לצורך אבחנה מסודרת :-)

הרבה בריאות,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   נבדקתי על ידי רופא....מאיה 15:56 18/01/2009
הלכתי להבדק.
הרופא אמר שזהו רקטוצל דרגה 2 ללא צניחת צואר - והפנה אותי לפיזיוטרפיסטית של קופת החולים המתמחה ברצפת האגן....
אמר שזה כנראה תוצאה של הלידה הראשונה
אוף
האם זה עשוי להשתפר עם פזיוטרפיה?
האם זה משפיע על הלדיה?
הוא הזכיר אפשרות של ניתוח לתיקון... מה שמאוד העכיר את מצב הרוח שלי.
אשמח לשמוע אנפורמציה. ואם יש אתרים שכדאי לקרוא בהם.

תודה רבה על כל תשומת הלב והתשובות המהירות
מאיה
   כאבים ורוח עכורה - חלק ג'סיון נבות, פיזיותרפיסטית 16:53 21/01/2009
שלום מאיה,

הנה תשובות משורשרות בהמשך לשאלותיך:
האם זה עשוי להשתפר עם פזיוטרפיה? - לא, אך הפיזיותרפיה ע"י הדרכה ותרגילים תמנע תוספת לנזק (כי תוספת משמעה יכול להיות הזדקקות לניתוח)
האם זה משפיע על הלדיה? - לא משפיע על הלידה, אך יכול להיות מושפע מן הלידה (להחמיר)
הוא הזכיר אפשרות של ניתוח לתיקון... מה שמאוד העכיר את מצב הרוח שלי. - אל תתעכרי :-). הניתוחים האלו אינם דחופים, הם באים לשפר איכות חיים, וכל עוד את מצליחה להסתדר "שמרנית", אין צורך בניתוח. מה גם שכעת את בהריון (אם לא ילדת כבר עד שכתבתי את התשובה ;-)) ובהריון הכל רך, גמיש ויש "צניחה פיזיולוגית" מעצם הריכוך ההורמונלי ומשקל ההריון, כך שצריך לבחון את הדברים לאחר לידה ולאחר שתסיימי להיניק (ורק אל תביני מדבריי שלא טוב להיניק - ההיפך הוא)
אשמח לשמוע אנפורמציה. ואם יש אתרים שכדאי לקרוא בהם.- אתר עם מידע רב סביב רצפת האגן - האתר שהקימה יהודית שריג ז"ל -האתר הישראלי לרצפת האגן www.pelvicfloor.co.il

בריאות שלמה ומצב רוח טוב,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   תודה רבהמאיה 21:13 21/01/2009
סיוון
תודה רבה על הכל.
את פשוט מקסימה בהתיחסות, ונותנת מענה לשאלות שלפעמים קשה לשאול במקום אחר או פנים אל פנים
שוב תודה רבה
ואני שמחה מצאתי את הפורום הזה
מאיה
   תודה על המחמאות :-) סיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:01 21/01/2009




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו