צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  רצפת האגן וצוואר רחם מקוצרחגיגית 17:39 10/02/2009
אני בשבוע 16+2. לפני כשבוע התברר שצוואר הרחם שלי מקוצר (26 מ"מ). בנוסף, סובלת מכאבי בטן שונים ומשונים, במיוחד לאחר הליכה / עמידה.
לאחר ההריון הקודם, שהסתיים בקיסרי חירום לצערי, סבלתי מדי פעם מבריחות שתן בזמן עיטושים (מתעטשת המון - סובלת מאלרגיות) וטופלתי ע"י פיזיו' של רצפת האגן. חל שיפור חלקי.
כרגע שוב פה ושם יש בריחות שתן.
שאלתי את רופאת הנשים שלי האם כדאי כעת ללכת לפיזיו' והיא אמרה שכרגע ממש לא, בגלל הצוואר המקוצר. כנ"ל לגבי תרגילים עצמיים שנהגתי לעשות. לצערי גם ליוגה / התעמלות הרופאה ביקשה שלא אלך כעת.
לדבריה, הכיווצים של תרגולי רצפת האגן יכולים לגרום גם לרחם / צוואר הרחם להתכווץ. האומנם?
   צוואר מקוצרסיון נבות, פיזיותרפיסטית 23:37 12/02/2009
שלום חגיגית,

אמנם לא ידוע לי מן הספרות על השפעה כזו (מה גם שרצפת האגן היא שריר של מע' היציבה והיא אמורה להתכווץ בזמן עיטוש וכיוב'), - בנוסף, אני חושבת שמה שהרופאה שלך אולי חוששת ממנו זו העובדה שלא ניתן באמת לדעת מה את עושה במסגרת התרגול שלך, ואם את כלל מבצעת אותו נכון
לסיכום - אני דוגלת שבכל מה שקשור לשמירה על הריון חשוב לא לקחת סיכונים מיותרים, במיוחד שצוואר רחם לא יכול "להתארך" אלא רק להתקצר עוד יותר ולכן, חכי לפחות עד שלב מתקדם של ההריון (שבוע 36 ואילך) שבו כבר אין סכנה בתרגול, או כמובן, אם הרופאה תתיר תרגול לפני.

המשך הריון קל ובריא,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו