צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  צניחת קירות נרתיק לנה 14:11 22/02/2009
הי סיון
אני בת 30, ילדתי - לידה ראשונה לפני חצי שנה. הלידה הייתה מאוד ממושכת וכתוצאה מכך יש לי צניחה של קירות נרתיק. לפעמים אני ממש מרגישה גוש בפתח הנרתיק (הקיר האחורי של הנרתיק). התחושה מתחזקת בזמן שאני בשירותים או כשאני מרימה את הבת שלי.

רופא הנשים שבדק אותי אמר שמדובר ברפיון קירות נרתיק - קידמי ואחורי.אמר שזה לא נורא ואין צורך לטפל בזה.

הייתי רוצה לקבל המלצא שלך של רופא המתמחה ברצפת האגן באיזור הצפון כדי לעבור בדיקה אצלו, ואם יש אפשרות שהוא עובד בהסדר עם קופת חולים מכבי...

בנוסף אני רוצה להתחיל להיתאמן, האם במצבי אני צריכה להימנע מפעילות ספורטיבית מסויימת, או שהכל הולך - אירובי, חדר קושר וכו'?

בנוסף לצניחת הנרתיק התפתחה אצלי במהלך הריון - הרניה, האם זה קשור לבעיה ברצפת האגן?
ושאלה אחרונה :) - האם אני יכולה לעבוד על איזור הבטן, או שמה הדבר יחמיר את הצניחה ואת ההרניה?
תודה רבה,
לנה.
   צניחת קירות הנרתיק והרניהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 13:27 23/02/2009
שלום לנה,

צר לי לשמוע שרופא הנשים שלך לא הפנה אותך לטיפול פיזיותרפי, שאמנם, אין ביכולתו "לתקן" את קירות הנרתיק שלך, אך בזכות הדרכה נכונה כיצד להתנהל עם שרירי רצפת האגן ודופן הבטן, תוכלי למנוע החמרה של הנזק (במצב חמור כבר יש צורך בתיקון ניתוחי ופיזיותרפיה כבר לא יכולה להועיל)
עד שתגיעי לטיפול - השתדלי להימנע ממאמצים ככל שאת יכולה (את ה"אישור" לכך שאת מתאמצת את יכולה להרגיש בדמות אותה תחושת "גוש" שלוחץ כלפי מטה, שמשמעותו החמרה של הצניחה בזמן מאמץ), והימנעי מלחיצות בשירותים. לגבי חזרה לפעילות גופנית - הייתי ממליצה לך בינתיים שלא לבצע פעילות עד שלא תראי פיזיותרפיסטית שתבדוק את מצב רצפת האגן ודופן הבטן ותגבש יחד איתך תכנית פעילות המתאימה לך.

לגבי המלצות - אשמח לעזור, אך אנא כתבי לי מייל בעניין
הרבה בריאות,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו