צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  נטלי 16:41 28/03/2009
קודם כל ברוך שובך מחופשה מקווה שנהנית!
אני בת 31, בהריון שני - שבוע 37. לפני מספר ימים הבחנתי בגוש קטן שבולט מתוך הנרתיק. עוד לא הייתי אצל רופא נשים שלי אך לפי מה שאני מבינה מהקריאה בפורום מדובר ככל הנראה בצניחה כלשהי. אני קצת בלחץ מזה לאור העובדה שאני עוד מעט צריכה ללדת. מאוד חוששת איך תעבור הלידה - האם זה יכול להפריע ללידה? ועד כמה המצב צפוי להחמיר? קראתי שלפעמים אפילו ממליצים על קיסרי ומאוד לא הייתי רוצה... הלידה הקודמת דווקא הייתה מהירה וקלה ושלב לחיצות נמשך כ- 10 דקות.נולדה לי בת במשקל 3170. אבל כנראה רצפת אגן בכל זאת נפגעה. האם יש תנוחה שבה עדיף ללדת?
האם בכלל אפשר איכשהו לשפר או להקל על כל המצב הזה? מאוד חוששת מה יהיה אחרי הלידה
תודה
   צניחה (ולא של החסידה) לקראת לידהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 00:28 31/03/2009
שלום נטלי ותודה על קבלת הפנים החמימה,

לגבי הצניחה - ראי את תשובתי הקודמת לשואלת שמתחת. תוספות למקרה הספציפי שלך:
א. תלוי מה חומרת הצניחה - לא כל צניחה ישר שולחת לקיסרי, מה גם שיש צניחה פיזיולוגית מסויימת בהריון. בכל מקרה מי שאמור לתת את הדעת בעניין - אורוגינקולוג שיאבחן את חומרת הצניחה וימליץ בהתאם.
ב. הלידה יכולה לעבור לגמרי בשלום לגבי הצניחה (לא מחוייב המציאות שתחמיר את הצניחה) - אבל כאן חשוב להתנהל נכון, וזה אומר להעדיף תנוחות זקופות בלידה, תוך כדי נשיפה והרפיה של רצפת האגן, לא ללחוץ באופן יזום אם אין צירי לחץ וגירוי ללחוץ, להעדיף תנוחות שבהן יש הפחתת לחץ מהאזור - כמו למשל בלידה על ארבע, או בשכיבה על הצד.

הרבה הצלחה ורוגע לקראת הלידה,

סיון נבות, פיזיורתפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו