צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  ניתוח שיקום ריצפת האגןאיריס 13:53 17/05/2009
אני בת 38 נשואה + 3, שלושת הלידות הסתיימו בתפרים.
לפניי מס' חודשים הופיעה בלונית בפתח הנרתיק, בבדיקה ע"י רופא אורוגניקולוג התברר שיש צניחה של הרחם עד גובה של 3/4 מהנרתיק בשיעול, הרופא המליץ על ניתוח עם רשת.
הניתוח מפחיד אותי נורא אני מטופלת ע"י פיסיוטרפיסטית בעזרת גירוי חשמלי.
אני לא מעוניינת בניתוח, שאלתי היא אם אכן הפיתרון היחידי הוא ניתוח או יש טיפול אחר המתאים לי
   איזה טיפולסיון נבות, פיזיותרפיסטית 23:32 26/05/2009
שלום איריס,

במצב אותו את מתארת הפתרונות האפשריים הם או הגישה השמרנית (=פיזיותרפיה) או הגישה הניתוחית.
כמי שבאה מתוך עולם הפיזיותרפיה ("השמרני"), נטיות ליבי תמיד יהיו להמליץ לנסות קודם כל את הגישה השמרנית ורק לאחר שממצים אותה לשקול ניתוח. טיפול פיזיותרפי טוב אמנם לא יחזיר איברים צנוחים למקומם הראשוני, אך ילמדך לא להחמיר את הנזק - וכך אפשר לפעמים "להרויח" עוד כמה שנים טובות לפני שניגשים לפתרון הניתוחי. מנגד - צריך להבין שהפתרון השמרני לוקח זמן - לשקם רצפת אגן זה לא "לבלוע כדור וזהו", אלא תהליך שלוקח חודשים ומצריך תרגול יומיומי. בנוסף, לפתרון הניתוחי יש גם סכנה של סיבוכים שונים שלא כדאי לזלזל בה.

מתי כן ניתוח כבחירה ראשונה? - אם יש פגיעה מאוד משמעותית באיכות החיים (וכאן העניין הוא מאוד אישי, כי כל אחד מאיתנו מדרג איכות באופן סובייקטיבי).

בקיצור - מה לעשות?

לקבל החלטה אם לגשת או לא לניתוח, דורש מערך שלם של שיקולים.
- אני חושבת שכדאי שתחלקי את המידע הזה עם הפיזיותרפיסטית המטפלת בך ותשאלי מה המלצתה ביחס למצבך. לה, בתור המטפלת האישית קל יהיה יותר להיות ספציפית בהמלצות מתוך ההיכרות עם כל הפרטים הרלוונטים.

רפואה שלמה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו