צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  צניחה של רצפת האגן 07:36 29/05/2009
שלום
אני בהריון שבוע 34 אתמול ישבתי בכריעה (כדי להתכופף למשהו) והתעטשתי והרגשתי כאילו משהוא צנח בפתאומיות בנרתיק. כאילו איזה משהוא פקע.מאז קצת שורף ומרגיש כאילו תקוע שם משהו. האם זויכולה להיות צניחה של שרירי רצפת האגן? האם נעשה נזק בלתי הפיך?מה עלי לעשות?
   צניחה?סיון נבות, פיזיותרפיסטית 16:58 03/06/2009
שלום אנונימית,

קודם כל, כדאי לדעת שבשבוע כזה של ההריון יש מה שנקרא "צניחה פיזיולוגית" כלומר- יש מצב מסוים של צניחה שנגרם מעצם כובדו של ההריון בשילוב חולשת רצפת האגן.
לגבי האירוע הספציפי - הדרך הטובה ביותר לדעת מה קרה שם היא להיבדק אצל הרופא שלך, או אצל אורוגינקולוג שיאבחן האם יש צניחה או משהו משמעותי. בכל מקרה - כדי שלא יקרו מקרים נוספים כאלו וגם למען בריאות רצפת האגן שלך בהריון וגם לאחריו, כדאי להקדים כיווץ של שרירי רצפת האגן לפני כל מאמץ (גם שינוי תנוחה, גם עיטוש, שיעול וכיוב') וגם כדאי לעבור אצל פיזיותרפיסטית של רצפת האגן (אפשר היום בכל קופ"ח) שתציץ ותבדוק איך את מפעילה את רצפת האגן שלך ותתאים לך תכנית אישית של תרגול.

בריאות שלמה והמשך הריון "שקט",

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו