צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  מתלבטת בין קיסרי ללידה רגילהליאורה 14:54 18/06/2009
היי, אני בהריון שני חודש תשיעי, הלידה הראשונה שלי הייתה ארוכה והסתיימה בואקום. אחרי הלידה גיליתי צניחת שלפוחית ורחם בדרגה 1. הייתה תופעה של בריחת שתן קלה והרגשה לא נוחה באזור הנרתיק. כעת עם ההריון נראה לי שהצניחה קצת גדלה אולי לרמה 2. בנוסף בעבר סבלתי מכאבים בפות-וסטיבוליטס שעבר אחרי הלידה (אבל אולי גרם לצניחות).

היום אני לפני לידה שנייה ותכננתי ללדת בניתוח קיסרי. אך התאריך מתקרב והתחלתי לפחד מהניתוח. בנוסף הרופא נשים שלי טוען שלא כדאי ניתוח קיסרי כי קורים הרבה מקרים לא נעימים מניתוח קיסרי ויש סיכון לא קטן בניתוח הזה.

אני מתלבטת ולא יודעת מה לעשות. אני ממש מפוחדת מניתוח שיחתכו לי את הבטן, אבל גם פוחדת שמצבי יחמיר בצניחות בגלל עוד לידה. בנוסף אני מתכננת לפחות עוד לידה אחרי הלידה הזאת ובכלל מתוסכלת ומפוחדת.

מה לדעתך כדאי לעשות??
מה את היית עושה?
והאם עוד לידה תחמיר לי את הצניחה???

תודה.
   בחירה קשהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 09:27 22/06/2009
שלום ליאורה,

אני לא יכולה לקרוא את השאלה שלך ולהישאר אדישה אליה, משום שגם אני, לפני כ-5 שנים, עמדתי תחת אותה דילמה בדיוק, כך שאני מאוד מבינה את הקושי שבקבלת החלטה גם מתוך הסיפור האישי שלי. אז מה עושים כשצריך לבחור בין הנבלה לטרפה??? (כך אני אוהבת לכנות את הדילמה הזו)
אז כך, מערך השיקולים הוא רחב, וצריך להכניס לתוכו גם את צפי משקל העובר, להבין למה הלידה הסתיימה בואקום, מה מצב רצפת האגן נכון להיום, מי יעזור לך בהחלמה שלך אחרי הלידה בבית ועוד.... כיוב' רשימה ארוכה של שיקולים.

אז איך להמשיך מכאן? ממליצה לך "לאסוף מידע" לקראת קבלת ההחלטה - לפנות לרופא נוסף לקבל חוו"ד שניה, ובמקביל, לפנות גם לפיזיותרפיסטית כדי לדעת מה המצב של רצפת האגן נכון להיום, ואז לאחר שהדברים יהיו ברורים יותר, לקבל את ההחלטה ממקום של הבנה ובחירה.

מאחלת לך המשך הריון "שקט" ולידה קלה, כמובן

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו