צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  הריון בעת צניחת הדופן האחורית של הנרתיק דרגה 3 - האמנם? מתלבטת 09:43 02/07/2009
יש לי צניחה דרגה 3 (הדופן האחורית כאמור).
הפיסיוטראפיסטית שהייתי אצלה אמרה שלדעתה אם אתרגל יש סיכוי טוב שהכל יעלה חזרה למקומו פלוס מינוס. אני מתרגלת אבל לא באדיקות שהייתי רוצה כמובן.

אני כ-4 שנים אחרי הלידה האחרונה, ועכשיו בא לנו הריון, עם כל הפחדים והאולי-ים, נשאלת השאלה הגדולה מכולן (כרגע, עד שתהיה עליה תשובה לפחות) - האם זה בסדר או שזה יעשה לי חארקירי באזור התחתון?
הפיסיוטרפיסטית אמרה שאין עם זה בעיה, אבל מצד שני - אולי היא לא לקחה בחשבון שהבטן שלי עצומה בהריונות, שמשקל העוברים גבוה, ושהם מאלה שנשארים להדרן? אני פשוט חושבת שאם ביומיום עדיף שלא ארים משאות, איך זה מסתדר עם ללכת עם 18 קילו עודף כשאת רובם סוחבים בדיוק השרירים האומללים שם למטה?

תודה מראש, המתלבטת הכבדה (העילום מטעמים מובנים כמובן).
   התלבטות כבדהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 20:11 11/07/2009
מתלבטת יקרה,

אכן שאלה לא פשוטה, ואני חייבת להודות שעל סוג כזה של שאלות קשה להשיב כשאני מאחורי מקלדת, כי אכן, כשבאים לתת ייעוץ בנושא שכזשה יש הרבה גורמים שמשפיעים לכאן או לכאן וצריך לראות ולהתרשם מן התמונה הכללית.

חסרים המון פרטים בשאלה שלך - כמו למשל מה אמר הרופא הגינקולוג (בהיבט המיילדותי: איך היו לידות קודמות, הערכת משקל נוכחית, גורמי סיכון בבריאות הכללית שלך) מה אמר האורוגינקולוג (מה האבחנה הנוכחית של חומרת הצניחה, האם יש או היו סימפטומים פעילים ברצפת האגן, האם יש כוונה לנתח בעתיד) מה אמרה הפיזיותרפיסטית - מה איכות הכיווץ שלך נכון להיום, מה מבחינת אורח החיים שלך (מחלות רקע, מקצוע, פעילות גופנית ועוד כיוב')

בקיצור - יש הרבה פרטים להרכיב בפאזל לפני שמקבלים את התשובה, וגם אז היא לא תמיד מוחלטת ולפעמים הכף תוכרע אפילו מסיבות אחרות לגמרי (משפחתיות למשל).

מצטערת שלא נתתי תשובה חד משמעית, אך היה חשוב לי לשתפך בכמות הרבה כל כך של השיקולים העומדים מאחורי החלטה כזו.

בהצלחה והרבה בריאות,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   תדוה רבה מאוד.מתלבטת 20:21 11/07/2009
הייתי אצל הפיסיוטרפיסטית המקסימה (רוני זלצמן), ואנחנו הולכים על זה בתקווה לטוב :).
האם כדאי בכל מקרה לראות גם אורוגניקולוג? ממש לא מתאים לי (לא מתה על הגישה הרפואית בד"כ).
שוב תודה,
מ.
   אורוגינקולוגסיון נבות, פיזיותרפיסטית 20:34 11/07/2009
דוקא רוני (ואם אני לא מתבלבלת - זו החיפאית) עובדת מול אורוגינקולוג מקסים שעובד ברמב"ם ומאוד מיינדד לגישה השמרנית. לדעתי שווה להיוועץ, ולו אפילו לשם תיעוד של מה היה המצב "ערב המהפכה"... (לא להיבהל מהתיאורים שלי, זו סתם דרך ביטוי)
- כמובן אם את רוצה את שם הרופא - פניה דרך מייל (כמיטב המסורת)

הרבה בריאות,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו