צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  האם זאת צניחה של רצפת האגן?מיקי 01:34 16/07/2009
שלום רב. אני בת 35 אחרי 3 לידות רגילות, האחרונה לפני כשנה. היום זה קרה לי פעם ראשונה - הלכתי לשירותים בסוף היום והרגשתי שיש לי צואה קשה שלא יוצאת אבל שמשהו "מתרחש" לי באזור הנרתיק. בעזרת מראה ראיתי אכן "גוש" קשה ונפוח שבולט מתחת לפתח הנרתיק ומישוש שלו וקצת דחיפה לכיוון אחורי (לפי הטבעת) גרם ליציאה של צואה קשה. הבלט עדיין קיים שם אבל עכשיו הוא לא קשה. האם זה מקרה של צניחת אגן????? למי עלי לפנות לברור/טיפול???? תודה רבה מראש!!
   האם צניחה?סיון נבות, פיזיותרפיסטית 20:05 19/07/2009
שלום מיקי,

התמונה שאת מתארת יכולה להתאים למצב של "רקטוצלה" (=צניחה של הדופן האחורית של הנרתיק) שגורמת למעיין "כיס" בו יכולה להיתקע הצואה. את הפתרון לגבי ההתרוקנות גילית כבר בעצמך - ואכן עדיף לרוקן את הכיס בעזרת האצבע, מאשר לנסות ולהתרוקן תוך לחיצה (שברוב המקרים גם לא עוזרת וגם מחמירה את הנזק).
למי לפנות לבירור וטיפול?
לצורך האבחנה והתיעוד הרפואי והמעקב אפשר לפנות לפרוקטולוג מומחה ברצפת האגן או לאורוגינקולוג (אם תרצי המלצה אשמח לעזור דרך המייל). לצורך הטיפול- שהוא בעיקר שמרני (כל עוד הצניחה היא בגבולות פנים הנרתיק) ע"י פיזיותרפיה של רצפת האגן, שם תלמדי כיצד להתנהל נכון עם גופך (להימנע מלחיצות בשירותים ובמאמצים תמיד לבצע תוך נשיפה, התארכות וכיווץ לפני ובמשך המאמץ כדי לא להחמיר את הצניחה) ותלמדי לחזק את שרירי רצפת האגן כדי שיתפקדו בצורה המיטבית בסיטואציות הנ"ל.
פיזיותרפיה של רצפת האגן אפשר למצוא היום בכל קופ"ח בכל מקום בארץ.

הרבה בריאות ובהצלחה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   תודה ובקשה להמלצהמיקי 23:43 19/07/2009
תודה רבה על ההסבר המפורט. אשמח מאד לקבל ממך המלצה במייל לפרוקטולוג מומחה ברצפת האגן או לאורוגינקולוג. האם את מקבלת מטופלים בסגרת קופת חולים כללית (מושלם)?
   המלצותסיון נבות, פיזיותרפיסטית 19:49 21/07/2009
כתבי לי מייל (המייל שלי מצורף להודעה)

אינני מקבלת מטופלים במסגרת קופ"ח כלשהי. המסגרת הציבורית היחידה בה אפשר למצוא אותי היא היחידה לרצפת האגן בבי"ח תל השומר (03-5302660).

בריאות שלמה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherpay.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו