צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  פעילות גופנית עם צניחה של שלפוחית דרגה 2בתיה 12:05 12/08/2009
סיון שלום רב!!!

לפני כחצי שנה אובחנתי כסובלת מצניחה של השלפוחית בדרגה 2. הומלץ לי כמובן, על ידי הרפואה הקונבנציונאלית, על ניתוח. אך אני מנסה עד היום לשפר את המצב באמצעות תרגילי חיזוק של רצפת האגן (מטופלת על ידי פיסיותרפיסתית בקופת חולים). רציתי לשמוע את חוות דעתך לגבי פעילות גופנית מותרת/אסורה עם צניחה של השלפוחית. כמובן שאינני פעילה בחדר כושר כמו שגם בחיי יומיום נמנעת מלהרים דברים כבדים או לעשות פעולות הכרוכות במאמץ. יחד עם זאת אני מאד אוהבת ל"עשות הליכה" וגם לשחות. רציתי לשאול אותך האם פעולות אלה עלולות להחמיר את מצב צניחת השלפוחית?
בתודה מראש
   פעילויות מומלצותסיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:31 16/08/2009
שלום בתיה,

כדאי שהפעילות תתבצע תוך הארכת גו, נשיפה ו"איסוף" של רצפת האגן לרמה של כ- 30-50%. ברמת העיקרון אין בעיה עם סוגי הספורט שהזכרת. טיפ נוסף - שימי לב איך את מרגישה בתום הפעילות - האם מורגשת תחושת "כובד" למטה, או תחושה של "משיכה" או "גוש". בדרך כלל בסוף יום או במצב של עייפות, אלו התחושות שמרגישים כאשר יש צניחה של איברים - ואז מומלץ שאם את חשה תחושה כזו - קצרי את משך הפעילות שלך כדי שלא תגיעי לתחושות הנ"ל.

פעילות מהנה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו