צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  סימפיזיוליזיס אחרי לידהאיילת שי 12:59 27/09/2009
שלום.

אני בת 35, לפני חצי שנה ילדתי את הילד השלישי. בזמן ההריון סבלתי מסימפיזיוליזיס (אובחן קלינית בלבד). אחרי הלידה (וגינלית) הסימפטומים לא חלפו לגמרי אך התלקחו רק אחרי מאמץ גופני ניכר. בשבוע האחרון אני סובלת מהחמרה קשה של המצב ואני מוגבלת מאוד בהליכה ופעילות יומיומית. למען האמת אני מאוד בלחץ, ברור לי שהידע לגבי טיפול במצב כזה אחרי לידה הוא מוגבל מאוד, ואני מפחדת שאשאר מוגבלת.

האם תוכלי להמליץ לי על דרכי טיפול ועל מטפלים/ ות באזור חיפה? האם יש קשר (הורמונלי) להנקה?

הרבה תודה מראה, איילת.
   סימפיזיוליזיססיון נבות, פיזיותרפיסטית 23:01 01/10/2009
שלום איילת,

קודם כל, קחי נשימה עמוקה - בהחלט יש קשר הורמונלי להנקה (רק לא להבין ממני שלא להיניק, חלילה) - הקשר הוא בנוכחות פרוגסטרון שגורם ריכוך של רקמות החיבור ולכן ליותר תנועתיות במפרקי האגן (ולא רק בהם). לכן המצב בהחלט אמור להשתפר בעתיד, גם ללא התערבות טיפולית. וכדי לא לסבול גם עכשיו - אין לך מה לחשוש מהידע לגבי טיפול- משום שיש טכניקות נפלאות בפיזיותרפיה כדי לטפל בעניין וכדי להפחית משמעותית מן הכאבים, אפשר גם להיעזר בחבישות של קינזיוטייפינג (פלסטר מיוחד שמשתמשים בו בפיזיותרפיה ובספורט ובמקרה שלך יכול לסייע פלאים).

לגבי חיפה - אינני אשת בשורות, אך לעניין הספציפי הזה אין צורך בפיזיותרפיסטית של רצפת האגן אלא מספיק גם פיזיותרפיסט "רגיל".

בריאות שלמה ושנה טובה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו