צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  דנה 17:15 27/10/2009
האם תרגול עם טמפון כפי שמציאה יהודית שריג במאמרה
מתאים למי שכבר אובחנה אצלה צניחה?

באופן כללי, מה המינון לתרגול יום יומי למי שיש לה צניחה?
   תרגול עם טמפוןסיון נבות, פיזיותרפיסטית 11:12 31/10/2009
שלום דנה,

אין שום בעיה לתרגל עם טמפון, וממומלץ להדגיש בתרגול את ה"שאיבה" פנימה של הטמפון (כלומר את השרירים ה"מרימים" שחיזוקם חשוב כשמדובר בצניחה)

מינון - המינון תלוי בכוח הכיווץ ובסבולת שלך ויש להתאימו לפי זה. באופן כללי זה אמור להיות בסדר גודל של 6-12 חזרות של הכיווץ אותו את מסוגלת לבצע עם זמן מנוחה כפול מזמן כיווץ. (לדוגמא: אם הסבולת שלך היא כ- 3-4 שניות, אין טעם להגיד לך כווצי 10 כיווצים של 10 שניות, משום שכבר בכיווץ הראשון את לא תהיי מסוגלת לבצע את המשימה) - ממש כמו בחדר כושר, גם כאן צריך להתאים את התכנית למתעמל\ת ואם המסוגלות היא מאוד ירודה, אפשר להיעזר בסטימולציה חשמלית כדי להפיק כיווץ שרירי.

דבר אחרון ולא פחות חשוב - מעבר לתרגול היזום, חשוב מאוד לזכור ולכווץ לפני ובמהלך מאמץ (=עיטוש, שיעול, הרמת משאות - גם אם ה"משא" הוא התינוק שלך ששוקל 3 קילו...)

לכן אני ממליצה לא לוותר ולהגיע לפיזיותרפיסטית, שם אפשר בעזרת הביופידבק לראות באופן ברור ומוחשי בדיוק מה המסוגלות שלך ואיך את מתפקדת עם רצפת האגן בפעולות שונות.

תרגול נעים,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו