צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  הריון שלישי לאחר צניחה אחורית וקדמיתמיכל 15:19 04/12/2009
שלום,
מתנצלת מראש יצא לי ארוך..
אני בתחילת הריון שלישי ומאוד מאוד מתלבטת לגבי הלידה.
הלידה הראשונה שלי הייתה בניתוח קיסרי, מיותר לדעתי, שהתחיל מזירוז עקב הריון עודף שלא צלח ואחרי שלושה ימים פחות או יותר עם כל התערבות רפואית אפשרית נכנעתי וניתחו אותי. נולדה תינוקת מדהימה במשקל 3.5.
השיקום מהלידה היה ממש קל ואחרי יומיים כבר כמעט ולא הרגשתי את הלידה.
בהריון השני הייתי נחושה שתהיה לידה ויהי מה, ואכן ילדתי תינוק מקסים בשבוע 42+3 בלידה שכללה שתי יממות של צירים כל 10 דקות + יממה בחדר לידה ולבסוף ואקום ארוך מזעזע. התינוק נולד במשקל 3970.
לאחר הלידה השניה איבחנו אצלי צניחה קדמית בדרגה 1 ואחורית בדרגה 2. התחלתי פיזיותרפיה מיד אחרי משכב הלידה.
השיקום היה לי מאוד קשה, בהתחלה ממש הרגשתי ש"נשפכים" לי איברים פנימיים, התינוק הגדול גדל מהר ונמנעתי מלקחת אותו במנשא בד או להחזיק אותו בעמידה לאורך זמן. בקיצור הרגשתי מאוד מוגבלת מבחינת הטיפול בו ובאחותו ולקח חודשים עד שהפסקתי להרגיש את הלידה ואת הצניחה.
אני רוצה לציין שהנקתי אותו לאורך שנה ושמונה חודשים (עד עכשיו) ונראה לי שכאשר ההנקות פחתו חל השיפור המשמעותי.
כבר חודשים רבים אני מרגישה ממש טוב. לא מרגישה את הלידה בכלל כאילו שהשתקמתי לחלוטין (למרות שאני מניחה שיש נזק בלי הפיך).
לא סבלתי מדליפות שתן או בעיות אחרות מלבד הצניחה.
עכשיו אני מאוד מתלבטת האם ללכת מראש לניתוח או לנסות לידה. קשה לי ל"וותר" על לידה רגילה, אבל אם השיקום מהניתוח יהיה כמו בלידה הראשונה והשיקום מלידה יהיה כמו בשניה ככל הנראה הייתי בוחרת בניתוח.
אני גם פוחדת שתהיה לי עוד לידה ארוכה של עובר גדול בשבוע מאוחר ואולי אפילו מכשירנית והנזק שיגרם לי יהיה גדול.
האם במידה ואבחר בלידה אני צריכה להתכונן ללידה טבעית ללא אפידורל כדי לנסות למזער את הנזק?
האם כדאי ללכת על ניתוח וזהו?
תודה, ושוב סליחה על האורך
מיכל
   קיסרי או וגינלי? מה עושים?סיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:22 06/12/2009
שלום מיכל,

לא יכולתי לפתוח עם כותרת שכזו, ולכן אני בוחרת להכניס את הכותרת שתכננתי בתוך טקסט ההודעה והיא בעיני: "לבחור בין הנבלה לטרפה" - לא פשוטה ההתחבטות שאת עוסקת בה, ואני חייבת להוסיף וידוי אישי - גם אני לפני כמעט שש שנים עמדתי ממש תחת אותה התחבטות קשה אם לבחור בקיסרי או בלידה וגינלית. אהבתי לקרוא אז להתחבטות שלי בכותרת הנ"ל, כי מבחינתי היה ברור שלכל אחת מהבחירות שלי יהיה סיכון ואולי גם מחיר. אין לשאלה שלך תשובה מוחלטת, נכונה, או טובה אלא תשובה שתהיה נוחה להגיון שלך, לאורח החיים שלך ומתאימה למערך השיקולים וסדרי העדיפויות שלך - (לפעמים אפילו שיקול טכני פשוט כמו "כמה עזרה תהיה לי אחרי לידה" יכול להוות גורם במערך השיקולים).

מה שאני ממליצה כדי שיהיה לך יותר קל לקבל החלטה:
א. לא כתבת לי באיזה שבוע את - אבל ככל שתהיי בשבוע מתקדם יותר, כך יהיו בידייך יותר נתונים (מבחינת מה המלצת רופאך ביחס לבריאותך ולבריאות העובר, מה הערכת המשקל שלו וכיוב') - כך שאם את עדיין בשבוע מוקדם - דחי את ההחלטה לזמן שרלוונטי יותר לקבל אותה
ב. ערכי פגישה עם הפיזיותרפיסטית שטיפלה בך - עמדי על יכולותייך הנוכחיות מבחינת רצפת האגן (עוד נתון חשוב למערך השיקולים) וגם קבלי על הדרך הדרכה להתנהלות נכונה בלידה מבחינת רצפת האגן. לאו דוקא האפידורל הוא הבעיה, אלא ההתנהלות במשך הלידה, ולאחריה.

אם תרצי לשוחח איתי כדי להבין יותר בפירוט איך לבנות לעצמך "משוואת שיקולים" - אשמח לעזור. (052-6623666)

חזקי ואמצי, ושיהיה בהצלחה בכל דרך שבה תבחרי


סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   תודהמיכל 15:41 11/12/2009
על התשובה המפורטת.
אני בשבוע 11 ובאמת אדחה את ההתלבטות עד אחרי הסקירה הראשונה.
אשמח מאוד להתייעץ איתך בהמשך. עד עכשיו כל אנשי המקצוע שפגשתי אמרו בלי להסס שאין צורך בניתוח ואני מרגישה שזה לא ברור מאליו שלידה וגינלית היא הפתרון הנכון.
שוב תודה על התשובה,
מיכל




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו