צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  מה המשמעות?דנה 10:12 07/12/2009
שלום,

אני 4 חודשים לאחר לידה, כבר חודשיים מתרגלת בהנחיית פיזיותרפיסטית, לאחר אבחנה של צניחה דרגה 2 של הדופן האחורית.
עדיין ללא שיפור משמעותי(אציין כי אני מניקה).
שאלתי, אני כבר לא רואה בלון למטה, אך בבוקר לפני "יציאה" הדופן האחרוית כמעט וחוסמת את הנרתיק. האם זה סימן לצניחה בדרגה 2 או שקורה גם בדרגות קלות יותר?
האם יש סיכוי שיחלוף עם הזמן?
   התעמלות במים לפני ואחרי לידהנאוה 19:20 13/12/2009
שלום רב

בתור מי שהיא אמא ל- 4 ילדים ועובדת שנים במים. התעמלות עדינה במים יכולה לפתור את הבעיה.
היתרונות של המים הם:
משקל הגוף פוחת ומשקל ההריון מורגש פחות. תוך כדי התעמלות במים מתבצע תיקון יציבה ולכן הגב מפסיק לכאוב, חיזוק שרירי בטן,תומכי אגן וגב, ירכים, שוקים,וכמובן מושקעת עבודה בחיזוק שרירי בית החזה והידים.כמו מתבצעת עבודה על גמישות ושיווי משקל. ההתעמלות במים מחייבת כיווץ של של שרירי ריצפת האגן וחיזוקם אחרת מאבדים את שיווי המשקל.התעמלות במים היא תמיד מול התנגדות המים ומתבצעת בקצב אישי.

בהצלחה

נאוה זק
הידרותרפיסטית בכירה
רמת ישי
   צניחה של דופן אחוריתסיון נבות, פיזיותרפיסטית 11:26 21/12/2009
שלום דנה,

אני שמחה לשמוע שאת בטיפול פיזיותרפי ומתרגלת. קחי בחשבון שאת עדיין בתקופת ההחלמה וההתאוששות של רקמות החיבור מהלידה. (ואם את מניקה- הזמן הזה אפילו מתארך - רק לא להבין ממני חלילה שלא להיניק...)

לגבי התחושה בזמן היציאה - כאשר מגיע גוש צואה הוא "מתיישב" ב"כיס" הזה של הצניחה. מה שמומלץ לעשות במקרה הזה - להכניס אצבע (אגודל) לנרתיק ולעזור בריקון. - ממליצה לך לפנות לפיזיותרפיסטית המטפלת כדי שתסביר לך בדיוק איך לעשות זאת (לטעמי זה משהו שצריך להסביר פנים אל פנים ולא ב"מתכון" דרך האינטרנט).

לגבי שאלותיך על דירוג הצניחה - קובעים אותה על פי בדיקה ולא על פי התיאור, ולידיעה כללית - התיאור של מה שהבאת יכול להיות גם בדרגת צניחה קלה.
לגבי שיפור עם הזמן - בהחלט יש סיכוי - בעיקר בגלל מה שציינתי למעלה.

הרבה בריאות,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו