צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  שרירי רצפת האגןרחלי 09:48 22/12/2009
סיוון שלום,
אני חודשיים אחרי לידה . בשבוע הראשון שלאחר הלידה הרגשתי בליטה בין הרגליים לאחר שישה שבועות הרופא נתן לי הפנייה לפיזיוטרפיה. מהפורום אני מבינה שלא כדאי לחזור לפעילות של כפיפות בטן והפיזיוטרפיסטית אמרה לי שאפשר מה גם שהיא בכלל לא עשתה לי בדיקה גופנית , האם היא אמורה לעשות???????
היא המליצה לי לקנות את המשקולות אבל לא אמרה איזה אני ממש מתוסכלת מהבליטה וכל פעם שאני חוזרת משיעור עיצוב הגוף או מהפיזיוטרפיה אני מרגישה את הבליטה יותר האם כך צריך להיות או שאני לא עושה את התרגילים כמו שצריך?
תודה רחלי
   מה לעשותסיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:26 27/12/2009
שלום רחלי ומזל טוב לרגל הלידה,

אם נוצר מצב בו את מרגישה יותר את הבליטה בעקבות תרגול, הפסיקי את התרגול ופני אל הפיזיותרפיסטית המטפלת על מנת שתוודא שאת מבצעת אותו בצורה נכונה. תרגול נכון אמור להפחית את התחושה של הבליטה, או לכל הפחות לא להחמיר אותה. אם את מרגישה את הבליטה יותר, יתכן שאת לא מתרגלת נכון, או לחילופין, מתרגלת נכון, אך במינון גבוה מידי שגורם לך עייפות, ואז צריך לתרגל ב"מנות קטנות" יותר כדי לא להגיע למצב של עייפות קיצונית והחמרת הצניחה.

בכל מקרה קחי בחשבון שאת עדיין בתקופה בה הכל מחלים ומתאושש לאחר הלידה (לרקמות החיבור לוקח כחצי שנה להתאושש אחרי הלידה) ולכן לא מחויב כי מצבך הנוכחי ישאר כך, אך בהחלט חשוב לא להחמירו.

לגבי מה עושים בפיזיותרפיה: הבדיקה הפיזיותרפית כוללת בדרך כלל בדיקה פיזיקלית והערכה של שרירי רצפת האגן בהסתכלות ובמישוש פנימי. לעיתים יכולות להיות סיבות שבגינן נמנעים מבדיקה מסוימת או דוחים אותה לשלב מאוחר יותר, הכל תלוי בשיקול הדעת של הפיזיותרפיסטית המטפלת, בהתאם למצב הרפואי של המטופלת. יהיה זה מאוד לא הוגן להעביר ביקורת על קולגה כאשר לא ידועה התמונה בכללותה. לעיתים שיקול הדעת וההעדפה מקצועית משתנה עם השינוי במצב המטופלת או עם חלוף הזמן.

מאחלת לך התאוששות קלה והרבה בריאות,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו