צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  חזרה לשגרה...יעל 10:11 03/01/2010
הי,

אני קרוב לחמישה חודשים לאחר לידה. אובחנתי עם צניחה בדרגה 2 (דופן אחורית). בקרוב חוזרת למקום העבודה ואשמח להמלצות כיצד להתנהל במסגרת יום העבודה? מתי ואיך לתרגל?

אני רוצה לשתף כי התחושה היא כרגע שאני לחלוטין לא חיה חיי שיגרה נורמליים- לא מרימה את התינוק (ולכן לא יוצאת מהבית לבד), מתרגלת המון וכו'.

בנוסף, מאוד יהיה נחמד לשמוע על סיפורי שיקום מוצלחים. יכול לעודד את כל מי שנמצאת בתוך התהליך הקשה הזה.

תודה מראש על תושבתך.
   חזרה לשגרהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:59 05/01/2010
שלום יעל,

ראשית - לא כתבת במה את עובדת... או לפחות - מה נדרש ממך מבחינה גופנית. יש הבדל משמעותי אם את יושבת ליד שולחן כתיבה כל היום, או שאת אחות סיעודית שמרימה חולים...:-)

בהנחה שאת מבלה את רוב יומך בישיבה, ההמלצה שלי היא להשתדל לפחות 10 דקות בשעה לשבת על קצה כיסא (לא להישען) בגו ארוך, על מנת לתת גירוי לשרירי מערכת היציבה (עליהם נמנית גם רצפת האגן). במנח הזה אפשר גם לתרגל, או לתרגל בבית.
לפני כל מאמץ הקפידי על הארכת הגו, כיווץ מקדים של רצפת האגן ושל שריר הבטן הרוחבי. הימנעי מלחיצות בשירותים (של שתן או של צואה) ובמידה ואת חוזרת גם להתעמל, שימי לב שרצפת האגן "תכתיב את קצב החזרה" - כלומר: תרגיל בו את לא מסוגלת לכווץ את רצפת האגן בכל אחת מהחזרות שלו - הפסיקי בחזרה בה רצפת האגן "עייפה".

בהצלחה בחזרה לעבודה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   שאלת המשך לסיוןיעל 10:56 06/01/2010
האם כדאי לשבת בעבודה על כדור פיזיו?

לגבי התעמלות. הנושא לא כ"כ ברור. האם בכל תרגיל שהוא יש לכווץ לכל אורכו? ביוגה למשל יש הרגה תרגילי גמישות (פיסוק בכל מיני תנוחות ועוד'). האם גם סתם בישיבה מזרחית יש לכווץ?
   תשובת המשךסיון נבות, פיזיותרפיסטית 09:13 08/01/2010
הי יעל,

לגבי כדור פיזיו - ממש אין צורך לשבת על כדור פיזיו בעבודה. מה גם שאם יושבים עליו כפופים (או כמו שאני אוהבת לקרוא לזה "נבולים") אין שום תועלת.

לגבי התעמלות - במצב של מאמץ - כיווץ לכל אורך התרגיל. ישיבה מזרחית סתם אינה מאמץ. אך אם לדוגמא ממצב של ישיבה מזרחית את מרימה יד - אז לפני הרמת היד, דרוש כיווץ מקדים.

פעילות מהנה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו