צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  תופעות לאחר לידהגלי 20:51 17/01/2010
שלום רב

אני חודשיים לאחר לידה טיבעית שהייתה מאוד ארוכה ומתישה והסתיימה בלידת ואקום ותפרים.

לאחר הלידה היו לי כאבים באיזור פי הטבעת ( נמצא לי פצע בפי הטבעת בעקבות הלידה )וכן בנרתיק, בשירותים בכל פעם שישבתי הרגשתי כאילו עומד ליפול לי משהו מהנרתיק. כאב זה נחלש אולם.

לאחרונה עדיין מידי פעם יש לי מין עקצוצים באיזור הוגינה ותחושת כרב שחולפת, ובפי הטבעת גם מין עקצוצים וכאב, ותחושת צריבה.

הייתי מעוניינת לדעת האם יש קשר לרצפת האגן האם אלו סימפטומים המוכרים עם צניחת האגן והכיצד מומלץ לטפל בזה?

לציין כי אני מניקה עדיין וחזרתי להתאמן האם זה הגורם?
   האם קשור ברצפת האגן?סיון נבות, פיזיותרפיסטית 21:34 17/01/2010
שלום גלי ומזל טוב לרגל הלידה,

התחושות שאת מתארת בהחלט קשורות עם רצפת האגן. סביר מאוד להניח שרקמות החיבור באזור עברו מתיחה לא פשוטה נוכח התארכות הלידה וגם השימוש בואקום.

איך מומלץ לטפל? - קודם כל, עוד לפני שתגיעי לטיפול - לא כתבת לי איזה ספורט חזרת לעשות, אך לטעמי, מאוד חשוב שתיבדקי ע"י פיזיותרפיסטית שתבדוק מה המצב ואז תתאים לך חזרה לפעילות הדרגתית ונכונה מבחינת רצפת האגן - קחי בחשבון שלרקמות החיבור לוקח כ- 4 חודשים עד חצי שנה להתאושש והזמן הזה אפילו ארוך יותר במניקות. חשוב מאוד, לטובת רקמות החיבור המתאוששות באזור, שהשרירים יתנו להם הגנה ראויה - אם הם לא מבצעים את תפקידם כראוי, אזי מוטל עומס יתר על רקמות חיבור שכרגע מתאוששות ולא יכולות לעמוד בעומס...זה יכול לעודד צניחה של איברי האגן, למשל.

לכן - להתחיל משיקום טוב של השרירים, לצד תזמון עם שריר הבטן הרוחבי ותוך נשיפה והתארכות, וכאשר המערכת הזו עובדת כמו שצריך - לחזור לפעילות הגופנית שאת רגילה לה.

שתהיה לך התאוששות מהירה ובהצלחה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   תודה על התשובה המהירהגלי 21:43 17/01/2010
   אשמח לתשובהגלי 01:10 18/01/2010
אז ככה

סתם להבנה כיצד התופעות ככל שהן נוגעות לפי הטבעת כפי שתיארתי קשורות לרצפת האגן? מהם הסימפטומים הקשורים לרצת האגן בפי הטבעת?

באשר לספורט לאחר האימון השני עשיתי שיעור ספינינג פעמיים בשתי ה]עמים מספר שעות לאחר השיעור הרגשתי חום פנימי בעיקר באיזור החזה בית החזה השחמות והעורף לכן הפסקתי הספיניניג והתחלתי באימון אליפטיקל וכן אופני כושר מה דעתך על כך?
   למה לא עונים? גלי 19:19 19/01/2010
השאלה למעלה
   האם קשור ולמה לא עוניםסיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:31 23/01/2010
שלום גלי,

ראשית, רק כדי ליידע, לא תמיד התשובות בפורום נכתבות ברגע שאילת השאלה (ואם קרה כך כששאלת לראשונה, כנראה היה זה מקרה שבדיוק הייתי מול המחשב) בכל מקרה, אני משתדלת, ככל שמתאפשר לי, לענות במהרה, אך אילוצי העולם המודרני לא תמיד מאפשרים זאת... :-)

ולעניננו:
רצפת האגן כוללת בתוכה את שלושת הפתחים: פתח פי הטבעת, פתח הנרתיק ופתח צינור השתן. כאשר עובר ילוד בתעלת הלידה (הנרתיק) נדחסות ונמתחות כל הרקמות שמסביב (שני הפתחים ודפנות הנרתיק) כולל השרירים, רקמות החיבור, כלי הדם והעצבים המעצבבים את כל האזור. התחושות של עקצוץ ושריפה יכולות לנבוע למשל ממתיחה שעוברים העצבים.

לגבי התחושות שחוית בשיעור ההתעמלות - לא מספיק ברור מה בדיוק חוית מבחינת תחושת החום הפנימית - אך אם שאלתך היא באשר להאם אליפטיקל ואופניים מומלצים - אז תשובתי היא שאין בעיה עם שני הנ"ל כבחירה לפעילות גופנית.

הרבה בריאות,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו