צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  מה בדיוק קורה לגוף בצניחה?רינתי25 13:01 22/02/2010
שלום, אני אחרי לידה שהייתה בואקום קצרצר מאוד וסובלת מצניחת רחם ושלפוחית ברמה 1. אני דתייה ומתכננת בע"ה הרבה לידות ולכן מאוד חשוב לי להבין את הנושא ולנסות כמה שיותר לרפא את גופי על מנת שיוכל ללדת בלידות טבעיות בעתיד בע"ה.גם סובלת לפעמים מבריחת טיפות שתן. ממש מעט.

העניין מאוד מדכא אותי ואני רוצה ללמוד אותו בשביל לדעת מה קרה אצלי בגוף. הבנתי שאולי לואקום יכול להיו תקשר לצניחה, אבל אם הרצועות שמחזיקות את הרחם לא נמצאות בפרינאום. אז איך קשור החתך של הואקום לצניחה?
הבנתי שבגלל החתך שעושים יכול להיות צניחה. אבל בפרינאום שבו חותכים אין את הרצועות או שכן?.?.?..

אני מבולבלת ולא מצליחה להבין. מדוע ואקום עלול לגרום לצניחה? מה עושים בואקום שגורם לצניחה?
ומה קורה בגוף שגורם לצניחה? והאם אפשר לרפא את העניין?

למשל - אם זה רצועות שנמתחו האם ניתן לנסות לקצר אותם ע"י תרגילים?

אודה מאוןד לתשובה. מפנני שהעניין מאוד מציק לי ומאוד מעניין אותי...

תודה לך.
   מה קורה שםסיון נבות, פיזיותרפיסטית 14:16 01/03/2010
שלום רינתי,

רצפת האגן, שעשויה משרירים ומרקמות חיבור, מהווה למעשה את הקרקעית עליה מונחים איברי האגן. הדימוי המתאים לעניין זה הוא ערסל (כזה שיש בו גם חורים). על ה"ערסל" הזה, מונחים, כאמור, איברי האגן, שהם שלפוחית השתן הרחם והרקטום (חלחולת). כאשר הערסל עובר מתיחה רצינית (תארי לעצמך שהיינו מנסים להעביר תפוז דרך "חור" שכזה בערסל), היינו בוודאי מותחים את הבד או החוטים שמסביב לאותו חור ואז מחלישים את כל האזור התומך. זה פחות או יותר מה שקורה ברצפת האגן בעקבות לידה, כאשר בלידת ואקום, המשמעות היא שהמקום היה צריך להיפער יותר. ...אבל, למזלנו, רצפת האגן שלנו היא לא רק "בד" (=רקמת חיבור) אלא יש בה גם מרכיב שרירי - והשרירים, יכולים, כמו כל שריר אחר בגוף, להתחזק (ע"י תרגול) ובכך לתרום לחוזק של אותה קרקעית (או ערסל בסיפור שלנו). - מכאן החשיבות לחזק ולתחזק את שרירי רצפת האגן (המהווים את הקרקעית והבסיס התומך לאיברים) כי כאשר הם חלשים, הפתחים רופפים יותר ומתאפשרת צניחה של האיברים.

מקווה שבעזרת הדימוי הצלחתי לענות לך על שאלתך.

הרבה בריאות,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו