צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  4 שבועות לאחר לידה ראשונהתמר 20:47 27/03/2010
שלום,
עברו 4 שבועות מאז לידתי הראשונה - לידה טבעית ופעילה (ללא שום חומרים ובשילוב תנועתיות), ארוכה (22 שעות), שלב לחיצות ארוך וקשה (מעל שעה), ללא חתך וללא קרעים.
מהתבוננות באזור בעזרת מראה הבחנתי שלא הכל כשורה.. מחקר קצר באינטרנט הוביל אותי למסקנה שיש לי כנראה צניחה של דפנות הנרתיק, בעקר מהשלפוחית אך גם מהרקטום (האיור באינטרנט זהה למה שראיתי במראה). כמו כן, ערכתי עם עצמי בדיקה להפסקת השתן בזמן השתנה והתוצאה היתה שהזרם לא נפסק.
גם לפני הלידה ניסיתי לתרגל כיווצים באזור ותמיד הצלחתי רק כיווצים קצובים וקצרים, מאד קשה או בלתי אפשרי לכווץ לכמה שניות רצופות ולהרפות.
מקריאה בתשובות בפורום יש איזכור לכיווץ "נכון" וכיווץ מזיק. תוכלי לומר בקצרה מה הכוונה? כמובן שאצטרך איבחון וטיפול אישי אך בינתיים אני מטפלת בתינוק ועד שאגיע לטיפול אני רוצה כבר להתחיל לתרגל ולכווץ נכון את האזור.
עוד כמה שאלות:
1. אם אכן זוהי צניחה האם המצב יכול להשתפר באופן טבעי בחודשים הקרובים? יש לציין שאני מניקה.
2. האם צניחה ניתנת לריפוי או שטיפול רק מונע צניחה נוספת?
3. האם ניתן לתרגל כיווצים בזמן משכב הלידה כאשר האזור עדיין מדמם קלות?
4. השתמשתי באפי נו לקראת הלידה, הגעתי ל-7 בקושי. האם לדעתך יש קשר בין האימון באפי נו לחולשת האזור?
5. עלתה לי מחשבה, שאולי המיילדת הדריכה אותי ללוחץ מוקדם מדי, כי לא הרגשתי לחץ בהתחלה בעצמי והשלב אכן התארך מאד. האם ישנן סיבות נוספות להתארכות שלב הלחיצות בלידה טבעית?
   4 שבועות אחרי לידהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 23:21 28/03/2010
שלום תמר ומזל טוב לרגל הלידה,

אני משרשרת את תשובותיי בהמשך לשאלותייך:

1. אם אכן זוהי צניחה האם המצב יכול להשתפר באופן טבעי בחודשים הקרובים? יש לציין שאני מניקה. - בודאי שאמור להשתפר, משום שאת עדיין זמן קצר אחרי הלידה (וגם מניקה) ולכן כל המקום עדיין מתאושש וגם נתון להשפעת הורמונים מרככים (פרוגסטרון) שמחלישים אותו (וחלילה לא להבין ממני לא להיניק, אלא להבין שצריך להתאזר בסבלנות ושיש מקום להרבה אופטימיות...) ולכן - יקח זמן של כ- 6 חודשים עד להתאוששות רקמות החיבור, ומכאן גם החשיבות שבתרגול השרירים שתפקידם, בין היתר, הגנה על רקמות החיבור.
2. האם צניחה ניתנת לריפוי או שטיפול רק מונע צניחה נוספת? - צניחה היא נזק לרקמת חיבור ולכן לא באמת "ניתנת לריפוי", מאידך, כאשר המרכיב השרירי חזק ומיומן, הוא מפצה במידה מסוימת על רקמת החיבור הבעייתית, ולכן התשובה היא למעשה משהו שבין מניעה ל"ריפוי חלקי".
3. האם ניתן לתרגל כיווצים בזמן משכב הלידה כאשר האזור עדיין מדמם קלות? לא רק שניתן, זה אפילו מומלץ, כי זה מסייע בהחלמת המקום ובהתאוששותו.
4. השתמשתי באפי נו לקראת הלידה, הגעתי ל-7 בקושי. האם לדעתך יש קשר בין האימון באפי נו לחולשת האזור? עד היום לא נעשה שום מחקר הקשור באפינו שבדק מה קורה לנשים שהשתמשו בו בתקופה שאחרי הלידה, ולכן אין לי שום מחקר לצטט בעניין והתשובה לא ידועה.
5. עלתה לי מחשבה, שאולי המיילדת הדריכה אותי ללוחץ מוקדם מדי, כי לא הרגשתי לחץ בהתחלה בעצמי והשלב אכן התארך מאד. האם ישנן סיבות נוספות להתארכות שלב הלחיצות בלידה טבעית?התאכות שלבה הלחיצות יכולה לקרות משום התרחקות של הצירים, התברגות לא טובה של העובר לאגן, צירים לא יעילים ועוד.

שתהיה לך התאוששות מהירה וקלה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il
   תודה ו...?תמר 19:07 30/03/2010
הי סיון,
תודה רבה על תשובותייך.
בשביל להתחיל לתרגל עם עצמי בבית כבר כעת, הייתי רוצה שתפרטי (ככל הניתן בכתב) - מהו "כיווץ נכון" של רצפת האגן?
האם ישנו מקום לטעויות בתירגול ללא הדרכה?
   4 שבועות - חלק ב'סיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:55 07/04/2010
שלום תמר,

על זיהוי ותרגול רצפת האגן תוכלי לקרוא באתר שלי. לגבי שאלתך על מקום לטעויות - לאור ניסיוני, בהחלט יש מקום לטעויות, ועיקר הטעויות הוא הרבה פעמים סביב כיווץ של שרירים סמוכים (דוג' ישבנים, ירכיים) וזאת על רקע של חולשה וקושי להפיק כיווץ בשרירים הרלוונטים. בדרך כלל, ככל ששרירי רצפת האגן חלשים יותר - כך יש יותר סיכוי לטעות.

דבר נוסף ש"מרוויחים" מטיפול ע"י איש מקצוע הוא ההערכה של המצב השרירי גם מבחינת מתח השריר, נקודות רגישות בשריר, טיפול בצלקות (אם יש) ועוד.

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.pelvic-physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו