צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  מה קורה שם?אחת, בחרדות 19:01 13/05/2010
שלום סיוון וסליחה על ריבוי הפרטים...

אני בת 34, 3.5 שבועות אחרי לידה שניה. שתי הלידות ללא אפידורל, שלב לחיצות יחסית קצר (חצי שעה בראשונה ו-8 דקות בשניה). מאז הלידה אני מרגישה הרגשה מוזרה שקשה לי אפילו למקם אותה – האם בתוך הנרתיק ממש או רק בפתחו, הרגשה שמופיעה רק בהליכה (ולפעמים אחרי עמידה ממושכת). ההרגשה היא כאילו משהו "לא במקום" שם, או משהו נמצא בתוך הנרתיק. יש לציין שאין סימפטומים נוספים, ואין שום בעיה עם החזקת שתן או עם צואה.

מאחר וזה מטריד אותי מאד (ברמת ההרגשה בזמן הליכה ובעיקר ברמת החרדות) הלכתי לרופאה 3 שבועות אחרי הלידה. היא אמרה שבסה"כ הכל נראה בסדר, אבל כן אמרה משהו על anterior vaginal prolapse (אני לא בארץ ולכן האנגלית...). היא נראתה מאד *לא* מודאגת וגם אני יצאתי משם במצב רוח טוב, שהשתנה אחרי שחשבתי קצת בבית על מה שהיא בעצם אמרה. בעיקר היא אמרה שזה עוד מאד מוקדם וצריך לחכות לפחות 6-8 שבועות מהלידה.

ולשאלותי – האם נראה לך (מבחינת הסימפטומים) שמדובר בצניחה כל שהיא? מה אפשר לעשות, בשלב זה ובשלב מאוחר יותר? האם תרגילי כיווץ-שחרור של רצפת האגן יכולים לעזור במשהו (אני עושה באובססיביות)? מי הכתובת לאבחון מדוייק של בעיה כזאת? ואחרונה – האם יש טעם בטיפול פיזיו *אחד* בבעיה כזאת (אני כל כך מוטרדת מהעניין עד שאני שוקלת לטוס לארץ במיוחד לצורך זה, באנגליה בה אני גרה כרגע הנושא מאד לא מפותח ואני לא בטוחה שאוכל למצוא כאן מטפל/ת מתאימ/ה)?

תודה מראש על התשובות!
המודאגת
   רק בלי חרדותסיון נבות, פיזיותרפיסטית 23:10 20/05/2010
שלום לאחת בחרדות ומזל טוב לרגל הלידה,

קודם כל, קחי נשימה עמוקה. חרדות לא מועילות לאף אחד, בטח לא ליולדת 4 שבועות אחרי לידה :-)

ועכשיו מה עושים? לוקחים עוד נשימה, כי את עדיין זמן קצר יחסית אחרי הלידה, וכל גופך עדיין נתון בהשפעת הורמוני ההריון (וההנקה - אם את מניקה) ולכן הכל רך וחלש ומחלים. ולמה כתבתי את כל זה קודם? - כי אולי יש באמת צניחה של קיר הנרתיק הקדמי כמו שאמרה הרופאה שלך (ולכן תחושות ה"גוש" או הכובד האופייניות לצניחה), אך זה באמת מוקדם מאוד לאבחן ועד שלא יחלפו לפחות 6 חודשים מהלידה ועד שלא תסיימי להיניק (רק לא להבין ממני חלילה להפסיק את ההנקה בגלל זה, אלא להבין שצריך להתאזר בעוד סבלנות...) אין מקום לקפוץ למסקנות. אז מה כן לעשות? - להתחיל לתרגל במרץ את שרירי רצפת האגן שלך, שבין יתר תפקידיהם להגן על רקמות החיבור (שכרגע חלשות ורופפות, כאמור), להימנע מלחיצות בשירותים (שעלולות להחמיר את הצניחה) ולהימנע ממאמצים (כדי שלא תגבירי לחץ על רצפת האגן).

לטוס לארץ? - רק אם את ממש מתגעגעת, אבל לא כדי לחפש טיפול, כי לדעתי לא אמורה להיות לך שום בעיה למצוא טיפול כזה באנגליה. חפשי באינטרנט איפה יושבת דר' לינדה קרדוזו= dr. linda cardoso(אחת מהאורוגינקולוגיות המובילות, ואיתה בטוח עובדות פיזיותרפיסטיות טובות) ואם לא, אז אפשר לחפש באתר של IOPTWH.org האתר העולמי של הפיזיותרפיסטיות בתחום הנ"ל ומשם בטוח למצוא איזו אנגליה חביבה...:-)

והעיקר - סבלנות, רוגע, ותרגול של רצפת האגן

בהצלחה והרבה בריאות,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.physiotherapy.co.il
   סיוון, המון תודה.אחת, בחרדות 16:07 01/06/2010
צפית אפילו את שאלת ההמשך שלי וכבר ענית עליה...




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו