צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  כאב בעת קיום יחסי מיןשרון 12:58 13/06/2010
שלום רב,
ילדתי לפני כשלושה חודשים, לידה רגילה, קצרה יחסית (כשש שעות בסה"כ ולחצתי חזק אולי חמש דקות).
לאחרונה שבנו לקיים יחסי מין ובעת החדירה אני חשה כאבים בדופן הנרתיק.זהו כאב שחשתי לאחרונה גם בעת אימון גופני (לאחר ריצה בעיקר)- כאילו משהו בדפנות הנרתיק רופף מעט ולא נעים.
הייתי אצל רופא נשים שבדק ואמר שהכל נראה תקין. הוא ייחס את הכאב בזמן יחסי המין לחוסר אפשרי באסטרוגן.

מה דעתך? הייתכן שרצפת האגן נפגעה בלידה כה קצרה?
האם אפשר להמשיך בפעילות גופנית?

לתשובתך אודה
שרון
   כאבים בדופן הנרתיק לאחר לידהסיון נבות, פיזיותרפיסטית 21:29 14/06/2010
שלום שרון ומזל טוב לרגל הלידה,

כאבים בדופן הנרתיק יכולים להיות על רקע של "שריר תפוס" באחד משרירי רצפת האגן, או רקמות חיבור הנמצאות במתח (למשל עקב צלקת פנימית וכד'). תחושת הרפיון יכולה לבוא עקב המתיחה שעברו רקמות החיבור והחולשה הכללית של המקום גם על רקע ההריון ולא רק הלידה (שנמצא כרגע בתקופה של החלמה והתאוששות לאחר הלידה).

אין להסיק מזה שרצפת האגן בהכרח נפגעה, אך כמו כל רצפת אגן שעברה הריון ולידה, היא נחלשה, וזקוקה להתאוששות שכוללת מנוחה ממאמצים לצד אימון וחיזוק כדי להשיבה למיטבה.
ממליצה לך לפנות לפיזיותרפיסטית של רצפת האגן (שאפשר למצוא בכל קופ"ח) כדי שתבדוק אותך ובהתאם תנחה, תדריך ותטפל בכל התסמינים שציינת. גם לגבי החזרה לפעילות גופנית - חשוב לעשות זאת בצורה הדרגתית ונכונה, וכאשר מבצעים זאת תחת ההנחיות של הפיזיותרפיסטית המטפלת אפשר לכוון את רמת הפעילות בצורה המיטבית ליכולות של האישה.

התאוששות קלה ומהירה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו