צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  לאחר לידה קרע דרגה 4בריאה 22:54 14/06/2010
שלום סיון,
לפני כ-10 שבועות ילדתי, הלידה הסתיימה בואקום כך שלא לחצתי כלל אך לצערי הרב עם קרע דרגה 4, את התפרים ביצע כירורג פרוקטולוג.
אני שולטת על יציאת גזים וצואה והייתי בביקורת אצל הפרוקטולוג, סה"כ כרגע נראה שהאיזור ממש החלים.
אך 2 שאלות:
1. האם יש צורך להיבדק גם ע"י אורוגניקולוג לדעתך?
2. הפרוקטולוג הנחה לאמן את שרירי רצפת האגן והמליץ על ביופידבק. בקופה נותנים לי תור לפיזיוטרפיה של רצפת האגן לעוד 3 חודשים בערך, האם זה סביר לחכות או שהזמן הזה יכול לגרום נזק? האם תרגילים מהאינטרנט יכולים לסייע בנתיים ואם כן על מה את ממליצה?

מודה לך מאוד, מראש.
   לאחר קרע דרגה 4סיון נבות, פיזיותרפיסטית 22:25 15/06/2010
שלום בריאה ומזל טוב לרגל הלידה,

אני משרשרת תשובות בהמשך לשאלותיך:
1. האם יש צורך להיבדק גם ע"י אורוגניקולוג לדעתך? - לפי שיקול דעתו של הפרוקטולוג\או לשיקולך, אם את סובלת מתסמינים ברצפת האגן ה"קדמית", או אפילו סתם רוצה להיבדק כדי לדעת מה המצב.
2. הפרוקטולוג הנחה לאמן את שרירי רצפת האגן והמליץ על ביופידבק. בקופה נותנים לי תור לפיזיוטרפיה של רצפת האגן לעוד 3 חודשים בערך, האם זה סביר לחכות או שהזמן הזה יכול לגרום נזק? האם תרגילים מהאינטרנט יכולים לסייע בנתיים ואם כן על מה את ממליצה? - הדבר הראשון עליו אני ממליצה הוא להיות נודניקית, ולהתקשר מידי שבוע לקופת החולים ולברר האם היו ביטולים ואם אפשר לשבצך לטיפול. אי אפשר לומר שאם לא תגיעי בהקדם יהיה כך וכך נזק, אך דברים מסוג זה לא כדאי לדחות. בכל מקרה, אם את יודעת מבעוד מועד כיצד לבצע כיווצים של רצפת האגן ושל פי הטבעת בצורה נכונה תוכלי כבר להתחיל ולתרגל את העניין באופן עצמאי. בנוסף, השתדלי להימנע מלחיצות בשירותים, ממאמצים בכלל, ואם את צריכה לבצע מאמצים, עשי זאת תוך כיווץ מקדים של שרירי רצפת האגן ותוך נשיפת אויר.

שתהיה לך התאוששות קלה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.physiotherapy.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו