צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום רצפת האגן
מנהל/ת הפורום: סיון נבות
  צניחת רחםאלה 22:35 21/06/2010
שלום רב, אני לאחר לידה כ-6 חודשים.הובחנה צניחת רחם. מה שרציתי לשאול בשלב הנ"ל- נשארה לי בטן שממש ממש לא יורדת. שמתי לב שכאשר אני מפעילה שריר להכניס בטן פנינה זה ישירות משפיע על רחם ואני מרגישה את זה במידה מה. השאלה האם זה אומר שבטן תשאר ואין מה לעשות או שיש דרך לשפר את המצב. שאלה שניה בדרך כלל בהקפדה וכוח רצון בכמה אפשר לשפר את המצב הקיים (צניחה בדרגה 2). תודה
   צניחת רחםסיון נבות, פיזיותרפיסטית 18:39 23/06/2010
שלום אלה,

לא כתבת האם את עדיין מניקה - אם כן, אזי יש עדיין נוכחות של פרוגסטרון בגוף, מה שגורם לרקמות החיבור להיות רפויות יותר ולכן עדיין מתאוששות. בהיבט של שיפור - כדאי לקבל הנחיה כיצד בדיוק לכווץ שריר בטן רוחבי (זה השריר אשר מתפקד כמו "חגורת בטן טבעית" ו"מכניס" בטן פנימה) היות ויש טעויות רבות בזיהוי האופן שיש להפעילו.
בכמה אפשר לשפר צניחה מדרגה 2? - קודם כל, אם מדובר בך, ואם צניחה זו אובחנה עכשיו ואת עדיין מניקה, כאמור, יש סיכוי שהמצב ישתפר בחלקו מעצמו (על רקע הנוכחות ההורמונלית). בתרגול אינטנסיבי נכון, תוך שילוב אורח חיים נכון (הימנעות מלחיצות בשירותים, ביצוע מאמצים תוך הפעלה נכונה של המערכת המייצבת) אפשר אפילו להפחית בדרגה את הצניחה.

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.physiotherapy.co.il
   רצפת האגן וצניחהאלה 22:35 28/06/2010
שלום סיוון , תודה על התשובה,
אך ברצוני לשתף אותך בעוד דבר. לפני מספר ימים הלכתי לאורוגינקולוג על מנת לקבל הבחנה מדויקת, ולהפתעתי נאמר לי שיש לי צניחה לא של רחם אלא של שלפוחית בדרגה בין 1 ל-2. הבחנה הזאת לגמרי שונה מזו של גינקולוג ( הגדיר צניחת רחם בדרגה שתיים לפחות) ופיזיוטרפיסטית הבחינה צניחה של רחם בדרגה שתיים קלה.לא יודעת למי לאמין ואיפה שאני גרה אין מבחר עשיר של רופאים בתחום. מה ההבדל בין 2 צניחות בתפקוד, במה שמותר ולא מומלץ, מה נחשב למקרה יותר קשה וגרוע,
ועוד שאלה , בוא נגיד שיש לי צניחה של שלפוחית בדרגה בין 1 ל-2 אז למה בצניחה לא משמעותית כל כך אני מרגישה כמעט כל יום גוש והפרעה בין הרגליים, בעצם אני גם רואה את הגוש ביצה הזה הוא לא יוצא לגמרי אך אפשר לראות אותו דרך שפתיי נרתיק.
מה עוזר יותר במקרה של צניחת שלפוחית?
תודה מראש
   דבר נוסףסיון נבות, פיזיותרפיסטית 10:55 02/07/2010
שלום אלה,

אני בוודאי לא יכולה לחוות את דעתי האם זו צניחת רחם או שלפוחית דרך האינטרנט, רק להפנותך, אם תרצי, לרופאים טובים באזור המרכז.

אין הבדל מהותי או משמעות לאיזה איבר צונח, אלא לכמה הוא מפריע לאיכות החיים ולתפקוד - כלומר: לא יהיו תרגילים אחרים אם מדובר ברחם לעומת שלפוחית, אך לפעמים תהינה הוראות ספציפיות יותר, אם יש, לדוגמא, קושי להתרוקן עד הסוף משתן וכיוב'.

לגבי תחושת הגוש - אם את אכן מרגישה גוש וגם רואה אותו דרך שפתי הנרתיק, סביר להניח שמדובר בצניחה בדרגה 2. ההגדרה "לא משמעותית" היא דבר יחסי: ביחס לצניחה שבה כל האיבר יוצא אל מחוץ לנרתיק, הרי שצניחה כזו פחות "משמעותית", אך בהתחשב בזה שאם לא תעשי משהו כדי לעצור את העניין, ה"לא משמעותית" בהחלט יכולה להפוך ל"משמעותית".

בריאות שלמה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.physiotherapy.co.il
   רצפת האגןאלה 12:01 02/07/2010
תודה ע התשובה, אני אשמח לקבל שמות של רופאים גם במרכז ואם יש לך גם באזור הדרום ( שם אני בינתיים גרה).
בעניין של צניחה אני דווקה עושה לא מעט - עושה תרגילים דרך פיזיוטרפיסית במסגרת מכבי כמובן שמתרגל גם בבית בין פעם לפעמיים ביום. כמו כן התחלתי לעשות דיקור + צמחי מרפא ( עוזר לטונוס של האזור ללא תלות באיזה איבר מדובר). התחלתי גם לעשות יוגה, כבר מזמן רציתי אך דווקה הבעיה הזאת נתנה לי "push" . דבר יחיד אחרון שרציתי להתעייץ הוא שהלכתי גם לאוסטיאופט (טיפול דרך עמוד השדרה, רקמות ושרירים ששמעתי שיכול לעזור) פגשתי איש בעל מקצוע רב שמצא אצלי בעיה עם חוליה מס4 , בדיוק שנמצאת בזנב עמוד השדרה (באמת שיש לי כאים מאוד חזקים בתחתית הב כבר תקופה ארוכה עוד לפני ההריון השני). חוליה נכנסת פנימה, בהריון יתכן מאוד והגיוני שדבר יכול לקרות כתוצאה מנטייה של עמוד השדרה פנימה בגלל הכובד. עמוד השדרה - פירוש- עמוד משדר - זאת עומרת זה כמו בסיס לעבודה תקינה של עיברים פנימיים, במקרה שלי עצבים לא מתפקים כראוי וחוליה לא במקום שככל הנראה עושה השלכות גם על איברים פנימיים. לדעתו, יש קשר ישיר הרי שאם " עמוד משדר" פגום אזי אין או יש פחות תפקוד תקין של עיברים ותועלת למאמצים אחרים לתיקון הבעיה. המליץ לנסות לתקן את המצב ואז לעבור לשלב הבא. נאמר לי שאסור לעשות כל התעמלות אלא לשכב על המיטה במצב כעור עם רגליים על הרצפה קצת מורמות מעלה. לדעתו אין הרבה תועל לפיזיותרפיה כל עוד חוליה ועצבים לא מתפקדים כראוי. בכל זאת פיז' ממשיכה כי לא יכול להזיק, אך יוגה החלטתי לעצור למספר שבועות. חשובה לי דעתך, האם שמעת על גישה הזאת בהקשר לצניחות של איברים ברצפת האגן, אשמח לשמוע (ההגיון שלי יש כאן הרבה חומר למחשבה, מאוד מעניין ונשמע די הגיוני) אשמח לתגובתך, תודה
   רצפת האגןסיון נבות, פיזיותרפיסטית 20:05 06/07/2010
שלום אלה,

בהחלט מתקיים, ואכן, כשיש בעיה במקום מסוים היא יכולה לגרור אחריה בעיות באיברים נוספים. זה לא לגמרי נכון לומר שאין כלל תועלת בפיזיותרפיה כל עוד לא "מתקנים" את עמוד השדרה - אלא ששיקום נכון צריך להיות טיפול במקום הבעייתי לצד למידה מוטורית מחודשת של תפקוד האזור, והכוונה היא שאפשר ורצוי במקביל לטיפול שאת מקבלת גם לבצע תרגול לרצפת האגן.

בריאות שלמה,

סיון נבות, פיזיותרפיסטית
מומחית בשיקום רצפת האגן
www.physiotherapy.co.il
   רצפת אגןאלה 02:16 16/07/2010
אשמח לקבל טלפונים של אורגניקולוגים מומלצים גם באזור באר שבע וגם במרכז, תודה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו